آموزش زنان پیشمرگ کرد برای نبرد با تروریستهای داعش

گروه بین الملل- در منطقه کردستان با این حالآموزشهای نظامی به زنانبه صورت منظم و با اصول نظامی خاصی در حال انجام است و زنان با حضور در واحدهای پیشمرگه زنان، برای نبرد با داعش آموزش نظامی می بینند.

این واحد نظامی با فرماندهی ناهید احمد رشید در منطقه شمال سلیمانیه مستقر شده و فعالیت های کاملا هدف دار و مستمری دارند. آنطور که اسکای نیوز گزارش داده است این واحد نظامی پیش از این نیز در دوران جنگ آمریکا با عراق برای مبارزه با طرفداران صدام حسین در منطقه کردستان آموزش دیده و بارها با نیروهای القاعده نیز درگیری داشته است.


به گزارشافکارنیوزبه نقل از نشریه دیلی میل، این واحد نظامی هم اینک اما خود را برای مبارزه با نیروهای داعش آماده می کند. این در حالیست که ارتش عراق نیز سعی دارد به هر طریق ممکن مناطق تحت تصرف داعش را پس بگیرد و زنان عراقی حتی بدون دیدن آمورشهای نظامی خاص در جنگ های خیابانی حاضر می شوند. یکی از مناطق که با کمک زنان و نیروی ارتش دوباره به دست نیروهای دولتی افتاد، روستای عوجه بود که با حمله شبانه نیروهای ارتشی توانست پیروزی ای نمادین را کسب کرده و این شهر را از دست عناصر تندروی حامی صدام حسین خارج سازد. ارتش عراق که با حمایت هلیکوپتر ها و سلاحهای سنگین و همچنین داوطلبین و بسیج مردمی به این شهر حمله کرده بود، روستای عوجه در حمله شبانه یک ساعته نیروهای ارتش دوباره به دست نیروهای پلیس و ساکنان این منطقه افتاد و نیروهای داعش به کلی از این منطقه فراری شده و یا از بین رفتند.

آموزش دادن نظامی به زنان کرد این بار اما نه برای دفاع از شهرهای شمالی عراق بلکه برای تسلط بیشتر بر مناطق نفتی عراق از جمله کرکوک صورت می گیرد. کردها که سعی دارند از شرایط و بحران موحود در عراق استفاده کرده و منطقه نفت خیز کرکوک را برای همیشه به مناطق تحت تسلط خود در آورند، نیاز به نیروی نظامی بیشتری دارند. نظامیان پیشمرگه های کرد هم اینک در مناطق شمالی این کشور مشغول نبرد با داعش هستند و سعی دارند با کمک گرفتن از نیروهای نظامی زن بر تعداد سربازان خود بیافزایند. این در حالیست که در مناطق جنوبی تر زنان در روستاها و شهرهای محل تصرف داعش برای هدف دیگری می جنگند و آنهم بیرون راندن تروریست ها و حفظ جان و ناموسشان است.

تحلیلگران بر این عقیده اند کردها بعد از پایان یافتن بحران عراق نیز به معضلی بزرگ برای دولت مرکزی این کشور تبدیل می شوند . هم اکنون نیز بارزانی تلاش دارد با استفاده از شرایط موجود افکار عمومی در کل دنیا را وادارد تا با استقلال کردستان موافقت کنند اما نه همسایه های عراق و نه جامعه بین الملل از این اقدام استقبال نکرده و اعلام کرده اند در شرایط حاضر یکپارچگی و وحدت عراق بیش از هر چیز دیگری اهمیت دارد .