بیش از ۶۰۰۰ تبعه ترک به داعش پیوسته‌اند

به گزارش افکارنیوز، روزنامه تودی زمان، یک تروریست سابق عضو داعش ضمن اشاره به پیوستن بیش از ۶ هزار تبعه ترکیه به داعش تصریح کرد: تعداد زیادی از این اتباع ترکیه پس از فراگرفتن آموزش های نظامی دو ماهه زیر نظر نیروهای داعش به ترکیه باز گشته اند.

بر اساس این گزارش این شبه نظامی سابق داعش که خواست نامش فاش نشود معاون فرمانده داعش برای سازماندهی مرز ترکیه بوده است. داعش فعالیت زیادی در سوریه داشته و بخش زیادی از مرزهای سوریه با ترکیه را در اختیار دارد.

این شبه نظامی داعش از خانه خود واقع در استان حاتای ترکیه با روزنامه تودی زمان مصاحبه کرده است. وی در طول مصاحبه هیچ نشانه‌ای از پشیمانی از اقدامات خود پس از پیوستن به داعش نداشته و در خصوص علت اصلی پیوستن به این گروه تروریستی تاکید کرد: من به وظیفه دینی و شرعی خود عمل کردم. شما چیزی از اتفاقاتی که در دمشق می‌افتد نشنیده‌اید؟ خدا از من خواست تا به آنجا بروم. مسلمانان بی گناه در سوریه کشته می شوند. زنان و کودکان مورد تجاوز قرار می‌گیرند.

وی در ادامه افزود: من فیلم های ویدئویی این اتفاقات در سوریه را در اینترنت می دیدم. تصمیم گرفتن به آنجا بروم و از طریق استان حاتای وارد سوریه شدم. من به وظیفه خود عمل کرده و بار دیگر به ترکیه بازگشتم. من درباره ایران، شیعه و علوی‌ها تحقیق کردم. من احادیثپیامبر اسلام در خصوص جهاد را مطالعه کردم. من دوستی داشتم و به او گفتم که برای جهاد می خواهم به سوریه بروم و او نیز مرا به سوریه برد.

وی ضمن اشاره به این مساله که از پیوستن برخی افراد به داعش متعجب شده افزود: یک زن جنگجو از مصر شوهر خود را ترک کرده بود و برای جهاد در سوریه به داعش پیوسته بود. او دو فرزند داشت. جنگجویان دیگری نیز از آمریکا؛ آلمان، و بسیاری از کشورهای اروپایی به سوریه آمده بودند. اکثر آنها زبان های مختلفی می دانستند. بسیاری از جنگجویان نیز از مصر و سوریه به داعش پیوسته بودند و خانواده هایشان به آنها گفته بودند تا زمانی که شهید نشوند حق بازگشت را ندارند.

گزارش های اطلاعاتی ترکیه نشان می‌دهد که بسیاری از جنگجویان خارجی از کشورهای مختلف شامل فرانسه، انگلیس و آلمان که برای پیوستن به داعش به سوریه رفته‌اند از طریق مرزهای ترکیه وارد سوریه شده‌اند.

این گزارشها نشان میدهد که شبه نظامیان خارجی به راحتی می توانند از مرزهای ترکیه عبور کرده و وارد سوریه شوند. این شبه نظامی ترکیهای افزود: بیش از ۲۳ هزار نفر به داعش پیوسته اند و ۱۷ هزار نفر آنها هم قسم شده اند که تا زمان مرگ به مبارزه ادامه دهند. من فکر می کنم ۵ تا ۶ هزار تبعه ترکیه نیز به داعش پیوستهاند.