۱۴ شهید در دور تازه حملات اسرائیل

به گزارشافکارنیوز،خبرگزاری فرانسه سحرگاه روز پنجشنبه گزارش داد دور تازه حملات هوایی رژیم اسرائیل در بخش‌های جنوبی و مرکزی نوار غزه به مرگ ۱۴ نفر، از جمله ۷ زن و کودک منجر شده است. این خبر را منابع پزشکی در سومین روز از تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه اعلام کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، رژیم اشغالگر قدس اولین حمله هوایی را به یک کافی‌شاپ در شهر «خان یونس» انجام داد که عده‌ای در حال تماشای مسابقه فوتبال جام جهانی بودند. ۶ مرد در این حمله کشته شده و ۱۵ نفر دیگر زخمی شدند. رژیم صهیونیستی دومین حمله را به اردوگاه نصیرات انجام داد که به زخمی شدن چند نفر منجر شد.

چند حمله دیگر به دو منزل مسکونی در شهر خان یونس به کشته شدن هفت نفر منجر شد که سه نفر از آنها زن و چهار نفر دیگر کودک بودند.

خبرگزاری فرانسه گزارش می‌دهد در ساعات آغازین روز پنجشنبه که عملیات نظامی اسرائیل وارد سومین روز خود شد صدای دهها حمله هوایی این رژیم به گوش رسیده است. طی روزهای گذشته تجاوز رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه به مرگ دهها کودک و زن منجر شده است.

جنبش‌های مقاومت فلسطینی در نوار غزه نیز با پرتاب راکت به عمق سرزمین‌های اشغالی، به تهاجم‌های اخیر رژیم اسرائیل پاسخ داده‌اند. صدها فلسطینی در سال‌های اخیر به علت تهاجمات رژیم اسرائیل جان خود را از دست داده‌اند.

تنش‌ها بین رژیم اسرائیل و فلسطینی‌ها پس از آن شدت گرفت که هفته گذشته یک نوجوان فلسطینی به نام محمد ابو خضیر در شرق بیت‌المقدس(اورشلیم) زنده زنده سوزانده شد. این اتفاق پس از آن رخ داد که جسد سه شهرک‌نشین اسرائیلی حوالی روستای حلحول در شهر الخلیل واقع در کرانه باختری پیدا شد. تل‌آویو حماس را مسئول مرگ این سه نفر می‌داند. با این وجود، حماس این اتهام را رد می‌کند.

رژیم اسرائیل با محاصره نوار غزه، حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار ساکن این منطقه را از حقوق اساسی خود همچون آزادی تردد، داشتن شغل با حقوق مناسب و بهداشت و آموزش محروم کرده است.