آمریکا یک شرکت اماراتی را در فهرست سیاه قرار داد

به گزارشافکارنیوز،رویترز اظهار کرد: وزارت خزانه داری آمریکا با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: شرکت " پانگیتس " مستقر در شارجه امارات را به علت نقض تحریم های اعمال شده ضد دولت سوریه و عرضه فرآورده های نفتی به دمشق در فهرست سیاه قرار داده است.

بر اساس این گزارش آمریکا مدعی است که این شرکت اماراتی سوخت هواپیما را از سال ۲۰۱۲ میلادی تا آوریل امسال در اختیار دولت سوریه قرار داده که از این سوخت احتمالا برای اهداف نظامی استفاده شده است.

این شرکت اماراتی هنوز موضع گیری خاصی را در قبال تحریم های آمریکا نشان نداده است. وزارت خزانه داری آمریکا همچنین دو شرکت سوری مستقر در دمشق را نیز به اتهام کمک به دولت سوریه برای توسعه برنامه موشک های بالستیک و تسلیحات نظامی در فهرست سیاه قرار داده است.

از آغاز بحران سوریه تاکنون آمریکا بیش از ۲۰۰ فرد و شرکت را تحریم کرده است. در درگیریهای داخلی سه ساله سوریه تاکنون بیش از ۱۵۰ هزار نفر کشته و میلیون ها نفر نیز آواره شده اند.بر اساس تحریم های آمریکا کلیه روابط شرکت های آمریکایی با این شرکت اماراتی ممنوع بوده و کلیه اموال و دارایی های این شرکت در آمریکا نیز توقیف می شود.