به گزارش افکارنیوز، طی یک فیلم ویدئویی ۴۲ دقیقه‌ای که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، گروه تروریستی داعش تهدید کرده است به عربستان سعودی، اسرائیل، رم و اسپانیا حمله کرده و آن‌ها را تصرف خواهد کرد.

در این فیلم تبلیغاتی که با کیفیت بالا و جلوه‌های نرم‌افزاری بسیار پیشرفته ساخته شده است، داعش ابعاد مختلف به اصطلاح " خلافت اسلامی " خود را از جمله فعالیت‌های دولتی، آموزشی و مذهبی توصیف کرده است.

یکی از اعضای داعش که در این فیلم حضور دارد، در حالی که شمشیر به‌دست گرفته تهدید می‌کند حمله و تصرف عربستان، اسرائیل، رم و اسپانیا، " اولین قدم برای تسلط بر کل جهان است ". در ادامه این فیلم، مدارس و دانش‌آموزانی نشان داده شده‌اند که در حال یادگیری اصولی هستند که توسط اعضای این گروه به آنها آموزش داده می‌شود. یکی از این کودکان خطاب به خبرنگار می‌گوید، " من هم می‌خواهم وقتی بزرگ شدم، یک جنگجو شوم! "

در رابطه با فعالیت‌های مذهبی داعش، این فیلم افرادی را نشان می‌دهد که با فروشندگان را تهدید می‌کنند که مغازه‌های خود را تعطیل و در نماز جمعه شرکت کنند. یکی از علمای منتسب به این گروه نیز اعلام می‌کند طبق قوانین حکومتی، دست‌ها و پاهای هرکس که دزدی کند، قطع خواهند شد.