چراغ‌ سبز آمریکا برای حمله‌ زمینی به غزه

به گزارش افکارنیوز؛ ‌ وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که جان کری در گفتگویی تلفنی با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نسبت به کشتار غیرنظامیان ابراز نگرانی کرده است.

در این بیانیه آمده است که نتانیاهو تونل‌های حفر شده توسط حماس از نوار غزه به اسرائیل را تهدیدی بالقوه دانسته و جان کری بار دیگر از حق اسرائیل برای دفاع از خود حمایت کرده است. با اینحال کری با اشاره به حمله زمینی اسرائیل به نوار غزه اعلام کرد که این حمله باید عملیاتی دقیق تنها با هدف تخریب تونل‌ها باشد.

وزیر خارجه آمریکا همچنین بر ممانعت از تشدید تنش و احترام به آتش‌بس سال ۲۰۱۲ در اسرع وقت تاکید کرد.

پیش از این نیز جن ساکی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که وقایع غم‌انگیز اخیر مشخص می‌کند که اسرائیل باید هرگونه اقدام لازم برای جلوگیری از کشتار غیرنظامیان را در دستور کار خود قرار دهد.

وزارت خارجه آمریکا از آمار کشتار غیرنظامیان در نوار غزه تنها به ابراز تاسف بسنده کرد ولی در عین نگفت که وقتی رژیم صهیونیستی منازل مسکونی و غیرنظامی را هدف قرار می دهد چگونه می تواند جلوی کشتار نظامیان را بگیرد.

از آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه که وارد یازدهمین روز خود شده است، ۲۶۰ فلسطینی شهید و ۲۰۰۰ نفر دیگر زخمی شدند. تنها از آغاز حمله زمینی دیشب رژیم صهیونیستی تاکنون، ۱۷ فلسطینی به شهادت رسیدند که پیکر یک کودک شیرخوار نیز در بین شهدا به چشم میخورد.