آمار دردناک کشته‌های غیرنظامی عراق در ۶ماه نخست سال

به گزارش افکارنیوز، منابع وابسته به کمیته امنیتی شواری استان صلاح الدین اعلام کرد: ۳۱ داعشی شب گذشته تلاش کردند که به پایگاه هوایی اسپایکر نفوذ کنند که نیروهای امنیتی ضمن خنثی کردن این نفوذ ۲۶ نفر از آنها را به هلاکت رساندند و بقیه مجبور به فرار شدند.

این منابع بیان کردند: نیروهای امنیتی به طور کامل بر پایگاه هوایی مسلط شدند و این که گفته می شود تروریست ها بر بخش هایی از پایگاه مسلط شده اند صحت ندارد. از سوی دیگر نیروهای واکنش سریع ابو یوسف الجنابی سرکرده داعش را به همراه دو معاونش در منطقه الرعود در الکرمه فلوجه به هلاکت رساندند.

در همین حال ثامر الذیبانی عضو کمیته امنیتی بابل گفت: تروریست های داعش تعداد زیادی از خانواده ها را در مناطق الحجیر، الفارسیه و العبد وویس مجبور به مهاجرت کردند.
وی افزود: بیشتر خانه های مسکونی بمب گذار یا منفجر شده است تا نیروهای ارتش نتوانند از آن طی عملیات امنیتی استفاده کنند.

الذیبانی تاکید کرد: شورایاستان با هماهنگی فرماندهی عملیات بابل تلاش فراواانی را برای پاکسازی مناطق جرف الصخر از لوثبازماندگان تروریست ها انجام می دهد.

منابع امنیتی در صلاح الدین اعلام کردند: نیروهای امنیتی با همکاری داوطلبان عشیره الجبور حمله داعش به الضلوعیه را دفع کردند. در این حمله سه داعشی زخمی شدند و افراد وابسته به این گروهک تعدادی از خودروهای اهالی را سرقت کردند. تروریست ها از دو محور خزرج و بیشکان حمله کردند.

در دیالی تک تیراندازان پیشمرگه، احمد فطیمه مسئول بمب گذاری گروهک داعش را در منطقه التجنید در ۷۰ کیلومتری شمال شرق بعقوبه را به هلاکت رساندند.

یک منبع عشایری در الانبار از تسلط گروه های مسلح بر منطقه الوفاء در ۷۰ کیلومتری غرب الرمادی و اشغال یک مرکز پلیس پس از عقب نشینی افراد آن از منطقه بدون درگیری خبر داد.
این درحالی است که سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد: ۵۵۷۶ غیر نظامی عراقی حد اقل در خشونت های سال جاری کشته شده اند. در این مدت ۱۱۶۶۵ نفر از ژانویه گذشته زخمی شده اند.

در این گزارش به موارد نقض قانون بین المللی از سوی گروهک داعش اشاره شده و آمده است: گروهک داعش دو غیر نظامی را اعدام کرده است و علاوه بر خشونت های جنسی علیه زنان و دختران، دست به ربایش و ترور رهبران سیاسی و دینی و عشایری زده و کودکان را کشته است.

در این گزارش از آواره شدن بیش از۱.۲ میلیون نفر از زمان تشدید خشونت ها در عراق در ماه گذشته خبر داده شده است.