پرده برداری از همکاری مصر با اسرائیل

به گزارش افکارنیوز، سازمان عربی حقوق بشر در انگلیس، از هماهنگی و همدستی بی سابقه مسؤولان مصری با رژیم صهیونیستی در حمله به نوار غزه پرده برداشت و تاکید کرد که " عبدالفتاح السیسی " رئیس جمهور این کشور در جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه شریک است.

سازمان عربی حقوق بشر در انگلیس در بیانیه ای فاش کرد: گروهی از نویسندگان و روزنامه نگاران نزدیک به مراجع تصمیم گیری در رژیم صهیونیستی تاکید کردند که همپیمانی و هماهنگی بی‌سابقه‌ای با مسؤولان مصری در حمله به نوار غزه وجود دارد، و حمله زمینی به غزه با چراغ سبز سران مصری آغاز شد.

دراین بیانیه آمده است: آنچه که شریک بودن مسؤولان مصری به رهبری عبدالفتاح سیسی رئیس جمهوری این کشور در جنایت های اسرائیل در نوار غزه را تایید می کند؛ اصرار آنها در بسته نگه داشتن گذرگاه رفح، و اظهارات آنها در مقصر دانستن گروههای فلسطینی و همچنین حمله تبلیغاتی شدید رسانه‌های مصری علیه فلسطینی‌ها است، که تا سطح حمایت از اسرائیل افزایش یافته است.

این بیانیه افزود: سازمان حقوق بشر عربی اطلاعاتی بدست آورده است که نشان می‌دهد مسؤولان مصری از دهم ماه ژوئیه کنونی تنها به دارندگان شناسنامه خارجی و مصری اجازه داده شده است که از طریق گذرگاه رفح از نوار غزه خارج شود، و شمار کل زخمی‌هایی که مصری‌ها اجازه خروج آن‌ها از نوار غزه از طریق گذرگاه رفح را داده اند، از ۴۰ نفر فراتر نمی رود.

این سازمان خاطرنشان کرد: جلوگیری سران مصری از ورود مواد غذایی و پزشکی ضروری و کاروان های امداد رسان ادامه دارد، به گونه‌ای که در آخرین مورد، اجازه ورود یک کاروان کمک رسانی مصری و تیم پزشکان مالیزیایی و اروپایی به غزه را ندادند.

در این بیانیه آمده است: تصاویر هولناک جنایت‌های رژیم صهیونیستی در طول ۱۵ روز اخیر، باید اندکی وجدان حکام مصر را بیدار می‌کرد.

این بیانیه افزود: بی تحرکی سران مصری درسایه این کشتارها و اعزام نکردن تیم های پزشکی و کاروان های امدادی فوری و بازنکردن بی قید و شرط گذرگاه رفح، تاکید می کند که حکام مصر از این عملیات نظامی رژیم اسرائیل حمایت و جانبداری می کنند.

سازمان حقوق بشر عربی تاکید کرد: اوضاع انسانی در نوار غزه در آستانه فروپاشی است زیرا انبار مواد دارویی و پزشکی لازم برای درمان زخمی ها در شرف پایان است.