به گزارش افکارنیوز، شبکه خبری قدس گزارش داد: " آویگدور لیبرمن " وزیر امورخارجه اسراییل شبکه الجزیره را تهدید به ممنوع الفعالیت شدن در سرزمین های اشغالی کرد.

در عین حال آویگدور لیبرمن گفته است ترور مشعل راهی است که می توان با آن به حماس آسیب وارد کرد.

در حال حاضر سران حماس در قطر که از این گروه حمایت می کنند، در محلی امن به سر می برند. لیبرمن در دیدار با لوئیس موشکیوابو وزیر امور خارجه رواند، گفته است قطر به مشکلی برای سراسر دنیا تبدیل شده است.

به گزارش کانال ۲ اسرائیل، وی گفته است قطر به تامین کننده اصلی اقتصادی افراطی ترین گروه تبدیل شده است که جهان را به صورت کلی و خاورمیانه را به صورت خاص بی ثبات می کند.

وی گفته است قطر بازیگر اصلی در درگیری فعلی ما و حماس در غزه است زیرا تامین مالی حماس را به عهده دارد و به خالد مشعل پناه داده است.

در سال هزار و نهصد و نود و هفت، اسرائیل تلاش کرد در اولین دور نخست وزیری نتانیاهو، خالد مشعل را ترور کند ولی این اقدام ناموفق بود.

همچنین جروزالم پست گزارش داده است که لیبرمن در گفتگوی خود با همتای رواندایی خود به اقدام آمریکا در ترور اسامه بن لادن در پاکستان به عنوان نمونه ای از نابود کردن دشمنی قسم خورده اشاره کرده است.

وی همچنین با اشاره به حمایت قطر از حماس، خواستار توقف فعالیت شبکه خبری الجزیره در اسرائیل شده است.

وی گفت وزارتخانه تحت امرش در حال بررسی گزینه هایی برای لغو مجوز فعالیت های خبری این شبکه در اسرائیل است.

لیبرمن گفته است این شبکه قطری کوچکترین وظایف خود به عنوان یک نهاد خبری موثق را نیز کنار گذاشته و از غزه به سراسر دنیا، احساسات ضد اسرائیلی، دروغ و تشویق به تروریسم را منتشر می کند.

در همین حال شورای وزیران ترکیه از عزای عمومی سه روزه در این کشور به یاد شهدای باریکه غزه پس از حملات اخیر اسراییل به این منطقه خبر داد.

" بولنت آرینچ " معاون نخست وزیر ترکیه با اعلام این خبر، افزود: آنکارا قتل عام اسراییل در حق ملت فلسطینی را محکوم می کند.

وی افزود: عزای عمومی سه روزه در ترکیه از صبح روز سه شنبه آغاز می شود.