تلاش آمریکا برای لاپوشانی " گاف کری "

به گزارش افکارنیوز، " ماری هارف " سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری خود در وزارت امور خارجه ی آمریکا در توجیه گاف کری که گفته بود " اسرائیل تحت محاصره قرار دارد و عملیات اسرائیل غیر دقیق است " گفت: شهروندان اسرائیلی برای هفته ها است که از ترس موشک های حماس در ترس زندگی می کنند.

وقتی که رئیس جمهور آمریکا و وزیر امور خارجه ی این کشور با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل صحبت می کردند صدای آژیر حملات هوایی شنیده می شد! هیچ شهروندی در اسرائیل در این فضای تهدید آمیز نباید زندگی کند و اسرائیل حق دفاع ازخویش را دارد. رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس خبری شب گذشته خود درباره افزایش تلفات غیرنظامیان فلسطینی و از دست رفتن جان اسرائیلی ها صحبت کرد. بسیار روشن است که منظور ما چیست.

" ماری هارف " باز هم در توجیه گاف " کری " گفت: چیزی که وزیر امور خارجه آمریکا در جریان یک گفتگوی خصوصی گفت: دقیقا مطابق با چیزی بود که ما به صورت علنی گفتیم. اسرائیل حق دفاع ازخود را دارد اما وی آنها را ترغیب کرد که نه تنها برای اجتناب از کشته شدن غیرنظامیان گام بردارند بلکه برای تنش زدایی هم گام بردارند. صحبت های وی دقیقا مطابق با مواضع علنی ما است.

گفتنی است، یکشنبه شب وقتی " جان کری " وزیر امور خارجه آمریکا با پنج شبکه مهم آمریکایی مصاحبه می‌کرد، در یکی از مصاحبه‌ها وقتی که مشغول بستن میکروفون بود و از روشن بودن آن اطلاع نداشت، با یکی از دستیاران خود تماس تلفنی داشت. این تماس تلفنی را کسانی که در آن استودیو حضور داشتند شنیدند. جان کری بارها به کنایه و با انتقاد از اینکه عملیات اسرائیل دقیق نبود و به هدف اصابت نکرد،(باعثکشته شدن غیرنظامیان شد) انتقاد کرد.