ماه مه سال جاري ميلادي بدترين ماه در زمينه خودكشي و تلاش براي خودكشي در ميان نظاميان آمريكايي بوده است به طوريكه ارتش آمريكا از ۲۱ پرونده "خودكشي بالقوه " در ميان نظاميان آمريكايي خبر داده است.

به گزارش فارس به نقل از شبکه " سی‌ان‌ان "، پنتاگون این آمار را روز پنجشنبه هفته گذشته اعلام کرده و افزوده است که همچنان برای حل این مساله تلاش می‌کند اما یافتن دلیل برای این خودکشی‌ها دشوار است.

بر اساس این گزارش، ماه آوریل شاهد ۱۶ مورد خودکشی بالقوه بود که دوبرابر آمار منتشر شده برای ماه مارس است.

خبرهای منتشر شده از وضعیت نظامیان آمریکایی در عراق و افغانستان حاکی از فشار بی‌اندازه روحی به این نظامیان است و یک دلیل افزایش آمار خودکشی نظامیان آمریکایی این حقیقت است که ارتش مجددا از سربازانی استفاده می‌کند که به تشخیص پزشکان دچار اختلال فشار عصبی ناشی از ضربه‌ی روحی هستند.

سال گذشته مرکز فارماکواکونامیک وزارت دفاع در " فورت سم هوستون " اعلام کرد که ۲۰ درصد نیروهای مستقر در مناطق جنگی داروهای اعصاب و روان از جمله داروهای ضدافسردگی، ضدبیماری‌های روانی و آرام‎بخش‌های خواب‌آور مصرف می‌کردند.

ارتش امریکا به خاطر افزایش استرس مبارزه در افغانستان و عراق به عنوان دلیلی برای نرخ بالای خودکشی در میان سربازان مورد سرزنش قرار گرفته است.

به علاوه، آمار خودکشی در میان سربازان مشغول به خدمت در پایگاه‌های خانگی نیز افزایش یافته است.

آمار منتشر شده در اوايل سال جاري توسط ژنرال "پيتر چيارلي " ، جانشين رئيس ستاد مشترك ارتش امريكا نشان داد كه شمار خودكشي در ميان سربازاني كه هرگز به مناطق جنگي اعزام نشدهاند نيز به طرز فزايندهاي رو به افزايش است.