روزنامه فرانسوي ليبراسيون در گزارشي اعلام كرد: سعد الحريري، از سران جريان ۱۴مارس و رئيس جريان المستقبل لبنان كه از هفته پيش در پاريس به سر ميبرد، به دنبال دريافت هشدار از سوي سرويسهاي اطلاعاتي واشنگتن و رياض، به فرانسه پناهنده شده است.

به گزارش فارس، بر اساس این گزارش، سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و عربستان به سعد حریری که از یک هفته پیش تاکنون در فرانسه به سر می‌برد، هشدار داده‌اند که جان وی در خطر است و به لبنان بازنگردد.

سعد حریری فرزند رفیق حریری سیاستمدار لبنانی است. وی از نوامبر ۲۰۰۹ تا ژانویه ۲۰۱۱، رهبر جریان المستقبل و یکی از رهبران ائتلاف ۱۴ مارس است.

پیش از این روزنامه «الرأی» کویت به نقل از برخی منابع آمریکایی نوشته بود که سازمان‌های جاسوسی آمریکا، فرانسه و عربستان سعودی ماه می گذشته به سعد حریری هشدار داده بودند که طرحی برای ترور وی در این کشور در دست اجراست.

این روزنامه در گزارشی می‌نویسد که سازمانهای مذکور با دقت تحرکات موجود در منطقه را از آگوست گذشته بررسی کرده و به حریری هشدار داده‌اند که باید نهایت احتیاط را در رفت و آمدهای خود در لبنان به کار گیرد.

این سازمان‌های جاسوسی با ارائه اطلاعات غلط و دروغین به سعد حریری و استفاده از ترس وی از هدف قرار گرفتن در لبنان سعی کردند تا او را از فضای سیاسی لبنان دور نگه دارند تا مذاکرات گروه‌های لبنانی با وی برای تشکیل دولت آینده در این کشور مثمرثمر واقع نشود

رفيق حريري در ۱۴ فوريه ۲۰۰۵ بر اثر انفجار بر سر راه كاروان حامل وي در بيروت ترور شد. جريان ۱۴ مارس و غرب بلافاصله پس از اين ترور انگشت اتهام را به سمت سوريه نشانه رفتند ولي پس از اينكه نتوانستند دلايل متقني در اين زمينه ارائه دهند ، اكنون تلاش دارند كه عناصر حزبالله را در اين ترور متهم كنند.