هر چند در سالهای گذشته خبرهایی درباره رابطه "ولادیمیر پوتین" با قهرمان ژیمناستیک المپیک منتشر شده بود اما این بار مرد یخی روسیه دست به کاری زده که نمی تواند آن را از دید خبرنگاران مخفی کند و آن انتخاب بانوی سابق مسکو و یکی از مدلهای معروف روسیه به عنوان عکاس اختصاصی و مشاور ویژه است.

" ولادیمیر پوتین " و " یانا لاپیکووا "


به گزارش مهر، این عکاس اختصاصی " یانا لاپیکووا " نام دارد که هم اکنون ۲۵ سال دارد و به دلیل حضور داشتن بر روی صفحات اغلب مجله های زرد روسی چهره ای شناخته شده در روسیه محسوب می شود.

انتخاب لاپیکووا به عنوان عکاس اختصاصی و مشاور پوتین موجی از انتقادها را از نخست وزیر روسیه دربر داشته به نحوی که فعالان اینترنتی روسیه هم اکنون در شبکه های اجتماعی توییتر و فیسبوک مطالب زیادی را درباره این اقدام پوتین منتشرکرده اند.

انتشار این مطالب در حجم انبوه دفتر نخست وزیر روسیه را وادار به واکنش کرده بطوری که سخنگوی پوتین اعلام کرده است: انتخاب لاپیکووا هیچ ربطی به سابقه او در امر مدل بودن ندارد و جنسیت نیز در انتخاب او بی تاثیر بوده و تنها دلیل انتخاب لاپیکووا فقط مهارت او در عکاسی بوده است.

لاپیکووا در حال عکس گرفتن از پوتین

خبر و تصویر این مدل روسی در حالی در رسانه های روسی منتشر شده که عرصه سیاسی این کشور شاهد جنگ قدرت میان پوتین و " مدودف " رئیس جمهور روسیه به دلیل نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری است.

البته در گذشته نیز خبرهایی درباره اینگونه اقدامات پوتین منتشر شده بود. برای مثال رابطه پوتین با " آلنا کابائفا " ژیمناست مشهور روسی که سروصدای زیادی را به راه انداخت اما این مسئله هیچ تبعاتی برای پوتین به همراه نداشت، بلکه تاوان رسوایی را روزنامه مسکوسکی کورسنپدنت پرداخت کرد و تعطیل شد.

پس از انتشار خبر ارتباط پوتین با کابائفا که اکنون نماینده پارلمان مسکو است، روزنامه مسکوسکی کورسنپدنت توقیف و مدیر مسئول آن نیز برکنار شد.
روزنامه موسکوسکی کورسنپدنت که پس از این اتفاق خود را معرض توقیف می دید به نقل از منابع نزدیک به دوما نوشت: پوتین از دخالت در زندگی خصوصی خود ناراحت است و خواهان جلوگیری از نشر این اخبار است.



پوتین در کنار " کابائفا " قهرمان سابق ژیمناستیک جهان

پس از این اتفاق ها تمام منابع اطلاعاتی این خبر، از ترس پا پس کشیدن و حتی مدیر مراسم جشن عروسی پوتین و قهرمان المپیک، این خبر را " شوخی بد " خواند و سردبیر نشریه ای که برای نخستین بار این خبر را منتشر کرده بود، از ترس جان و توقیف نشریه خود، بارها از پوتین عذرخواهی کرد.

به گفته بسیاری از روزنامه نگاران روسی، هم اکنون خبرنگار روزنامه موسکوسکی کورسنپدنت می ترسد که سرانجامی مانند " آنا پولیتکو فسکایا " خبرنگار روسی که بطور مشکوکی در آپارتمانش کشته شد، داشته باشد.

پولیتکو فسکایا نیز از زمان ورود به عرصه خبرنگاری بارها از پوتین و سیاست های او انتقاد می کرد و سعی داشت از زندگی او، موضوعاتی را مطرح کند که خوشایند کاخ کرملین نیست.