عرب ها طرحی برای غزه ندارند!

به گزارش افکارنیوز، " مارک لیال گرانت " نماینده انگلیس در شورای امنیت، به مناسبت تصدی ریاست دوره ای این شورا، در کنفرانسی مطبوعاتی در نیویورک، موضع کشورهای عرب عضو سازمان ملل متحد در قبال وقایع غزه را نامشخص توصیف کرد.

گرانت گفت: مشخص نیست که آن ها مساله غزه را بار دیگر در شورای امنیت مطرح خواهند کرد یا آن را به مجمع عمومی سازمان ملل خواهند برد. ما همچنان در انتظار فهمیدن این موضوع از(محمد الحمود) نماینده اردن هستیم.

اردن، تنها عضو غیر دائم شورای امنیت از طرف اعراب است.

گرانت با تاکید بر این که " در حال حاضر، هیچ طرحی درباره غزه وجود ندارد. " خاطر نشان کرد: این مساله به اعضای شورای امنیت مربوط می شود، پیش از این نشست ها و بررسی متعددی درباره غزه برگزار کردیم و بیانیه هایی مطبوعاتی و ریاستی درباره وقایع غزه صادر کردیم، اما در حال حاضر طرحی وجود ندارد، و اگر طرحی وجود داشته باشد، به عنوان رییس شورای امنیت، آن را فورا اعلام خواهم کرد.

نماینده انگلیس در شورای امنیت همچنین با اذعان به این که " احتمال ارجاع پرونده غزه به دادگاه جنایت های بین المللی، به شدت بعید به نظر می رسد " افزود: در خصوص ارجاع پرونده غزه به دادگاه جنایت های بین المللی اجماعی وجود ندارد.

وی در عین حال از تشکیل کمیته تحقیقی از سوی شورای حقوق بشر در ژنو خبر داد که به دنبال بررسی نقض حقوق بشر از سوی جنبش حماس! و رژیم صهیونیستی در غزه است.

تشکیل این کمیته، در تاریخ ۲۳ جولای، به درخواست برخی از کشورهای اسلامی و عربی و دیگر اعضای مجمع عمومی شورای امنیت تصویب شد. اکثر کشورهای اروپایی به این طرح، رای ممتنع دادند و در این میان آمریکا، ضد این طرح رای داد.

گرانت گفت: البته مذاکراتی در خصوص غزه، در دیگر کشورها در جریان است، اما تلاش هایی که در این مجال صورت می گیرد، از سوی طرف هایی دیگر و در جایی دیگر، غیر از نیویورک است.