داعش خود را برای حمله به بغداد آماده می‌کند

به گزارشافکارنیوز،پایگاه خبری المسئله نوشت: " مقتدا صدر " رهبر جریان صدر عراق گفت که گروه داعش خود را برای حمله به بغداد آماده می‌کند و منتظر واکنش دولت برای صدور بیانیه‌ای برای دفاع از بغداد هستیم.

صدر طی این بیانیه‌ گفت: بر اساس اطلاعات و برخی چیزهای دیگری که به دست ما رسیده است، برخی از گروه‌ها و سازمان‌های گمراه تروریستی که خداوند آنها را موفق نکند، آماده وارد شدن به بغداد شده‌اند.

وی افزود: من از دیدگاه صلح و دفاع از مقدسات و پس از هماهنگی با دولت، آماده جمع‌آوری تعدادی برای دفاع از بغداد هستم.

رهبر جریان صدر عراق تاکید کرد: تسریع در این موضوع ضروری است. پس اگر دولت با این موضوع موافقت کرد بیانیه‌ای در این زمینه صادر خواهد شد. منتظر باشید که من نیز از منتظران هستم.

وی افزود: اگر این موضوع محقق شد ما آماده دفاع از مرزهای بغداد بوده و آماده حمایت از مقدسات، مساجد، کلیساها و عبادتگاه‌های آن خواهیم بود.

بیانیه صدر در حالی صادر می‌شود که جنگنده‌های ارتش آمریکا امروز مواضع گروه تروریستی داعش در شمال عراق را بمباران کردند.

" جان کربی " سخنگوی وزارت دفاع آمریکا ساعتی پیش اعلام کرد: جنگنده‌های ارتش آمریکا حملات هوایی را علیه توپخانه‌ای که توسط داعش استفاده می‌شده انجام داده است.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا که این خبر را در صفحه توئیتر خود منتشر کرده، اعلام کرد که این حمله با هدف دفاع از نیروهای کرد که در نزدیک اربیل مستقر هستند، انجام شده است.

"باراک اوباما" رئیسجمهور آمریکا، شامگاه پنجشنبه اعلام کرد: ما به نیروهای آمریکایی اجازه انجام حملات هوایی را علیه عناصر مسلح گروه تروریستی داعش در عراق صادر کردیم.