بان‌کی‌مون: اسرائیل حق دفاع از خود را دارد

به گزارش افکارنیوز، العربیه اعلام کرد: " بان‌کی‌مون " دبیرکل سازمان ملل از نیروهای نظامی عراق خواست تا در روند سیاسی این کشور مداخله نکنند.

اظهارات دبیرکل سازمان ملل در حالی صورت می‌گیرد که نوری المالکی نخست وزیر عراق در نشستی با حضور افسران، فرماندهان ارتش و پلیس به دستگاههای امنیتی این کشور توصیه کرد در بحران سیاسی این کشور دخالت نکنند و به وظایف خود پایبند باشند.

این سخنان مالکی پس از آن صورت گرفت که رسانه‌های غربی و برخی از رسانه های وابسته سعودی تلاش دارند که وی را به تلاش برای ناکام کردن تشکیل دولت جدید عراق متهم کنند.

نوری المالکی دیشب نیز طی سخنانی نیز از نیروهای پلیس و ارتش خواسته بود که در مواضع‌شان باقی بمانند و از دخالت در امور سیاسی این کشور بپرهیزند.

بان کی مون در ادامه سخنانش همچنین به دفاع از رژیم صهیونیستی برآمد و بار دیگر تاکید کرد که اسرائیل حق دفاع از خود در برابر حملات حماس را دارد.

وی در عین حال گفت که اسرائیل نباید تاسیسات این سازمان در نوار غزه را هدف قرار دهد و افزود: باید مقامات[اسرائیل] را درباره هدف قرار دادن تاسیسات آنروا در غزه مورد بازخواست قرار دهیم.

بان کی مون تاکید کرد که برای رسیدن به یک توافق دائمی برای آتش بس در نوار غزه امیدوار است.

وی همچنین گفت که باید دلایل ریشه ای جنگ در غزه حل و فصل شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به طائفه ایزدی در عراق که مورد حمله تروریست های داعش قرار دارد اشاره کرد و وضعیت ایزدی ها در عراق را دلخراش توصیف کرد.

دبیرکل سازمان ملل تصریح کرد: جامعه بین الملل باید اقدامات بیشتری درباره حمایت از اقلیت ایزدی‌ها و دیگران انجام دهد.

وی همچنین از انتخاب حیدرالعبادی به عنوان نخست وزیر جدید عراق استقبال کرد.