به گزارش افکارنیوز، یک افراطی آمریکایی پرچم گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام(داعش) را بر روی منزلش واقع در ایالت نیوجرسی آمریکا به اهتزار درآورد.

پس از این اقدام «مارک دونوای»، شکایات متعددی به پلیس منطقه نیوجرسی ارائه شد و در نهایت نیروهای پلیس از این فرد خواستند تا پرچم داعش را پایین بیاورد.

براساس این گزارش، کاربر تویتر «Marc Leibowitz» برای اولین بار تصویر و آدرس خانه‌ای را در صفحه تویتر خود منتشر کرد که پرچم داعش به همراه پرچم کشور ترکیه بر دیوار آن برافراشته بود. افزودن برچسب‌های داعش، ترکیه، تروریسم، جهاد، دولت و پلیس فدرال آمریکا «اف بی‌آی» به این عکس باعثشده تا رسانه‌های آمریکا به سرعت نسبت به علنی شدن هواداری از داعش در خاک آمریکا حساس شوند.

رئیس پلیس محلی از طریق ایمیل، صحت این عکس و برافراشته شدن این پرچم را تایید کرد و به نشریه آمریکایی «Washington Free Beacon» گفت: پلیس در این باره آگاهی کامل دارد و ساکنان منزل مذکور نیز پس از گفتگو با پلیس، داوطلبانه پرچم داعش را پایین آورده‌اند.

«بروس آندرهیل» رئیس پلیس منطقه گاروود ایالت نیوجرسی گفت که تنها همکاری مستمر مردم است که می‌تواند امنیت را تامین کند. این اولین بار است که هواداران گروه داعش در آمریکا به شکل علنی حمایت خود را از این گروه نشان می‌دهند. دو روز پیش نیز از لندن گزارش رسید که اعلامیه‌هایی به طرفداری از داعش و برای عضوگیری از سوی این گروه در مرکز شهر پخش شده است.