"حسنی مبارک" دیکتاتور ۸۶ ساله مصر که حدود سه ماه پیش پس از سه دهه از قدرت کناره گیری کرد، همچنان یکی از اصلی ترین و مهم ترین سوژه های رسانه های جهان عرب به ویژه رسانه های مصری است.
به گزارش پانا، " حسنی مبارک " در زندگی شخصی و سیاسی خود پیدا و پنهان بسیار زیادی داشته که این روزها فاش شدن آن برای افکار عمومی شنیدنی است. یک نمونه از این مسائل مقایسه دوران فقیر بودن خانواده مبارک با دوران ثروتمندی آنان است.
آمار دقیقی از مقدار ثروت " حسنی مبارک " در دست نیست اما قوی ترین گمانه زنی در این باره حاکی از آن است که مجموع ثروت ها و ممتلکات وی در داخل و خارج مصر حدودا ۸۰ میلیارد دلار است.
اما دو روز پیش تصاویری توسط یک رسانه مصری منتشر شد که به دوران فقر مبارک مربوط می شود. در این تصاویر که در سال ۱۹۷۵ میلادی گرفته شده، دیده می شود که وی لباس های بسیار معمولی و ارزان قیمت بر تن دارد. گفته می شود قیمت هر یک از این لباس ها، در زمان فعلی در بازارهای مصر کمتر از دو دلار است و این نشان می دهد که خانواده " مبارک " در آن زمان به قدری فقیر بوده که حتی قادر به خریداری لباس های معمولی نبوده لذا از لباس های بسیار ارزان قیمت استفاده می کرده است.


در این تصاویر لباس هایی که " سوزان مبارک " همسر دیکتاتور سابق مصر بر تن کرده نیز بسیار ارزان قیمت به نظر می رسد. لباس دو فرزند مبارک یعنی " جمال " و " علاء " که در تصویر دیده می شوند نیز چنین است.


این در حالی است که در " حسنی مبارک " در آخرین سخنرانی تلویزیونی خود که دو روز پیش از کناره گیریش از قدرت ایراد کرد، یک دست کت و شلوار بود که مخصوص وی در انگلیس دوخته شده بود. گفته می شود هزینه دوخت این کت و شلوار بیش از ۱۰ هزار دلار بوده است.