به گزارش افکارنیوز، شائول موفاز با اذعان به شکست عملیات صخره سخت، از موفقیت مقاومت فلسطین در گرفتار کردن اسرائیل در یک جنگ و اختلاف فرسایشی داخلی خبر داد و گفت: «اهداف عملیات ما محقق نشد. باز هم به نقطه‌ای رسیدیم که حماس و اطرافیانش می‌خواستند. حماس توانست هدف خود را برای گرفتار کردن اسرائیل در یک جنگ فرسایشی محقق کند.»

وی افزود: «واقعیت این است که این روزها اعتماد مردم در اسرائیل از ما سلب شده است. باید فکری برای آن کرد. قرار بود عملیات اخیر اعتماد و امنیت را به اسرائیل بازگرداند اما به نظر می‌رسد احساس امنیت در جنوب اسرائیل به طور جدی آسیب دیده است.»

وی با انتقاد از شیوه مدیریت جنگ اخیر گفت: «اهداف جنگ محقق نشد و اقدام بازدارنده بی‌نتیجه بود. ساکنان جنوب اعتمادشان را به دولت و کابینه امنیتی از دست داده‌اند. به جای آنکه اهداف خود را در جنگ تامین کنیم اهداف حماس را محقق کردیم.»

در همین حال شبکه المنار گزارش داد پس از آن که مقاومت فلسطین تمدید آتش‌بس را نپذیرفت تحیر و سرگردانی در میان مقامات رژیم صهیونیستی کاملا مشهود شد. این مسئله زمانی شدت گرفت که مقاومت فلسطین شلیک موشک به سوی اراضی اشغالی را از سر گرفت.

دانی دانون عضو کنست گفت: حماس یک گروه کوچک است که یک دولت را به طور کامل متوقف کرده است.

المنار ادامه داد: از سرگیری شلیک موشک به شهرک‌های صهیونیست‌نشین خشم صهیونیست‌های ساکن نزدیک به نوار غزه را برانگیخته است. این شهرک‌نشینان حکومت اسرائیل را که از آنها خواسته بود به منازلشان بازگردند به ضعف و سستی متهم می‌کنند.

بن کسبت تحلیلگر صهیونیست می‌گوید: ما خود را در یک بن‌بست قرار داده‌ایم. اول گفتیم با کسی مذاکره نمی‌کنیم، سپس وارد مذاکرات شدیم و اکنون در حالی مذاکره می‌کنیم که شلیک موشک‌ها ادامه دارد. این نشان می‌دهد که ما رهبری و سیاست درستی نداریم.

کوبی ماروم فرمانده سابق ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه گفت: ما به هیچ موفقیتی دست نیافتیم لذا حماس به خود اجازه می‌دهد که دستور جلسه و جدول زمانی تعیین کند.

از سوی دیگر روزنامه القدس العربی در گزارشی نوشت اسرائیلی‌ها با تلخی می‌پرسند: «کجاست قدرت بازدارنده؟ این بحثدر اسرائیل درگرفته که فایده و نتیجه جنگ غزه چیست.

نظرسنجی‌ها نشان داد اسرائیلی‌ها معتقدند نتیجه این جنگ تلخ بود. شاید اظهارات یک منبع امنیتی عالیرتبه اسرائیلی بیانگر دیدگاه منفی در قبال جنگ غزه باشد. وی به رادیو سراسری اسرائیل گفت پرتاب دوباره موشک نشان داد اسرائیل نتوانست قدرت بازدارندگی را محقق کند.»

رفیف دروکر تحلیلگر سیاسی شبکه ده اسرائیل گفت: حمله موسوم به صخره استوار در مقایسه با حمله سرب گداخته در اواخر سال ۲۰۰۸ و اوایل سال ۲۰۰۹ بیشتر به شکست نزدیک است تا پیروزی. در حمله آن سال اسرائیل ۱۰ نظامی را از دست داد با اینکه ارتش تا مرکز غزه رخنه کرد اما این بار ۶۴ نظامی کشته شدند و حدود پانصد نفر زخمی شدند.

وی نوشت: مقاومت فلسطینی طی حملات سرب گداخته روزانه به طور میانگین ۳۹ موشک پرتاب کرد اما این بار هر روز ۱۴۴ موشک پرتاب کرد و به عسقلان و اشدود و حیفا هم رسید و زندگی عادی دو سوم اسرائیلی‌ها را مخدوش کرد.

در ادامه این گزارش آمده است در میان ساکنان شهرک‌های صهیونیست‌نشین در اطراف غزه نیز از شکست در جنگ و محقق نشدن اهداف سری و علنی جنگ احساس ناامیدی حاکم شده در حالی که نیروی مقاومت توان جنگی‌شان را از دست نداده‌اند.

شای حجاج رئیس شورای منطقهای مرحافیم از وضع کنونی ابراز ناامیدی کرد و گفت وی و ساکنان شهرکهای صهیونیستنشینی که تحت مدیریت وی قرار دارند نمیپذیرند دولت وارد یک جنگ فرسایشی جدید شود.