ارتش یمن به حال آماده باش در آمد

به گزارش افکارنیوز، تیپ چهارم ارتش این کشور که مقر آن در صنعا قرار دارد، روز گذشته به منظور بالابردن میزان آمادگی هجومی و اجرای هرگونه اقدام فوری نیروهای این تیپ، به حالت آماده باش در آمد.

این منبع افزود: تیپ چهارم در راستای انجام وظیفه مقدس خود و حمایت از حاکمیت ملی و حفظ امنیت و ثبات کشور آماده اند تا دستورات فرماندهان عالی نظامی و سیاسی را که نماینده رئیس جمهور و فرمانده کل نیروهای مسلح هستند، به اجرا در آورده و از مردم و انقلاب حمایت کنند.

بنابر اعلام خبرگزاری یمن، هدف از آماده باش تیپ چهارم ارتش، افزایش سطح توانمندی های نظامی و هجومی نیروهای این تیپ و کسب مهارت های نظامی و تاکتیکی بیشتر به منظور اجرای ماموریت های مختلف در بهترین شکل ممکن است.

سرتیپ علی بن علی الجائفی فرمانده نیروهای ذخیره تیپ چهارم در این باره گفت: تلاش می شود که آمادگی و کارآیی نیروها به نحوی ارتقا یاید که وظایف محوله به آنان به بهترین شکل تحقق یابد.

این تحرکات نظامی یمن در حالی است که عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور یمن دیروز با سران بلندپایه کشور «نشست جنگ» تشکیل داد.

مردم یمن بویژه در روزهای اخیر با کاهش شدید یارانه دولت به بخش سوخت، دست به اعتراضات گسترده در سراسر این کشور زده و فساد گسترده در دولت و ناتوانی آن در حل معضلات جامعه را محکوم کرده اند.

درهمین راستا، جنبش اعتراضی مردم یمن از روز گذشته با مشارکت هزاران نفر آغاز شده است و آنها تا جمعه به دولت مهلت داده اند؛ در غیر این صورت تهدید کرده اند دولت را سرنگون خواهند کرد.