قتل یک سیاهپوست دیگر در اوهایو آمریکا + تصاویر

به گزارشافکارنیوز، انجمن حمایت از حقوق رنگین پوستان اعلام کرد کار‌تر استوارت، دادستان آمریکایی خواستار تحقیق پلیس فدرال آمریکا(اف بی‌آی) درباره تیراندازی مرگبار پلیس بیورکریک، بزرگ‌ترین شهر منطقه گرین در ایالت اوهایو، به یک مرد سیاهپوست شده است.

جان کرافورد، جوان ۲۱ ساله آمریکایی آفریقایی تبار، پس از آن به ضرب گلوله پلیس کشته شد که مسئولین فروشگاهی در منطقه از حضور یک مرد مسلح در فروشگاه خبر دادند.

پلیس مدعی است کرافورد اسلحه خود را در هوا می‌چرخانده و به دستور پلیس برای به زمین گذاشتن اسلحه خود توجه نکرده است. بعداً مشخص شد که این اسلحه اسباب بازی بوده است.

بیش از صد تظاهرکننده روز دوشنبه در اعتراض به قتل کرافورد در کلمبوس تظاهرات کردند.

بنا بر اعلام شبکه تلویزیونی محلی دبلیو اچ آی او، انجمن حمایت از حقوق رنگین پوستان تحقیقات مستقلی درباره کشته شدن این جوان سیاهپوست آغاز کرده و منتظر است مایک دیواین، دادستان کل اوهایو تصویر ویدئویی دوربین مداربسته فروشگاه که صحنه تیراندازی در آن ضبط شده است و نتیجه تحیقات اف بی‌آی را در اختیار این گروه قرار دهد و سپس تصمیم گیری کند که آیا باید تحقیق مربوط به حفاظت از حقوق مدنی انجام دهد یا خیر.

به گزارش یونایتدپرس از کلمبوس، دیوواین گفت هئیت منصفه سوم سپتامبر تشکیل نشست خواهد داد و اعلام خواهد کرد که آیا پلیس با تیراندازی به این سپاهپوست مرتکب جرم شده است یا خیر.

گفتنی است «مایکل براون» نوجوان ۱۸ ساله سیاهپوست هفته گذشته به دست «دارن ویلسون» مامور پلیس سفیدپوست کشته شد که منجر به کشیده شدن موج اعتراضات به دیگر شهرهای آمریکا شد.