به گزارش ايرنا، به موازات مانورهاي نظامي ارتش رژيم صهيونيستي در مزرهاي لبنان با فلسطين اشغالي كه از ديروز تحت عنوان 'نقطه تحول ۵' شروع شده است، شاخه نظامي مقاومت اسلامي تدابير نظامي وسيعي را درپيش گرفته و نيروهاي خود را به مدت پنج روز از روز آغاز مانورها به حالت آماده باش درآورده است.

نیروهای حزب الله به دور از تحریکات و یا نقض قوانین بین المللی مربوط به نیروهای پاسدار صلح سازمان ملل(یونیفل) مستقر در جنوب لبنان، به منظور رویارویی با هرگونه حادثه امنیتی در طول مرز با فلسطین اشغالی به حالت آماده باش درآمده اند.

در این مانورها که از چهار منطقه انجام می شود، برای اولین بار ساختمان پارلمان رژیم صهیونیستی به عنوان هدف فرضی مورد توجه قرار گرفته است.

' محمود قماطی ' عضو دفتر سیاسی حزب الله در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در جنوب لبنان ضمن اطمینان دادن به لبنانی ها در خصوص رخ ندادن جنگ با رژیم صهیونیستی گفت: وقتی جنگ نظامی با رژیم صهیونیستی در لبنان رخ نمی دهد، این امر بدان معناست که ما در یک معادله نظامی قرار گرفته ایم که قوی تر از هرگونه حمله است.
وی افزود: مقاومت در بالاترین سطح قدرت و آمادگی قرار دارد و رژیم صهیونیستی را به هراس انداخته است.

قماطی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی برای اولین بار در تاریخ خود از ایجاد اختلال در توازن قوا به نفع مقاومت در هراس است و لذا شروع به تهدید کرده است. این رژیم از ایجاد اختلال در توازن قوا می ترسد و از این رو موضوع اقدام نظامی علیه لبنان اکنون متوقف شده است.

وی ادامه داد: به همان اندازه که مقاومت از افزایش دامنه قدرت نظامی خود که قادر به هدف گرفتن تمام فلسطین و ناوهای دریایی رژیم صهیونیستی است، صحبت می کند، به همان اندازه احتمال وقوع جنگ علیه لبنان نیز ضعیف تر می شود زیرا صهیونیست ها می دانند که مقامت حرف بیهوده نمی زند و از کمترین امکانات استفاده می کند. جنگ سی وسی روزه نیز تمامی حرفهای مسؤولان مقاومت را به اثبات رساند.

قماطي تأكيد كرد: امروز جنگي عليه لبنان به وقوع نمي پيوندد ولي اين بدين معنا نيست كه مقاومت دوران استراحت را طي مي كند بلكه مقاومت در بالاترين سطح آمادگي قرار دارد.