به گزارش العالم روزنامه صهیونیستی هاآرتص امروزسه شنبه نوشت : آويگدور ليبرمن وزير خارجه رژیم صهیونیستی مظنون به دست داشتن در قراردادهاي مالي غيرقانوني به ارزش ميليون ها دلار است .

هاآرتص نوشت: لیبرمن سال ۲۰۰۱ که وزیر زیرساخت های ملی بود، شرکتی جعلی را در جزایر " ویرجین " تأسیس کرد و از طریق این شر کت از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۸ میلادی بیش از شش میلیون دلار به دست آورد، درآمدی که ممکن است برای آن تحت پیگرد قضایی قرار بگیرد.

این روزنامه افزود: لیبرمن از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۸ که هم وزیر و هم نماینده کنست بود، مقامات مربوطه مخصوصا بازرس کل رژیم صهیونیستی را از فعالیت های شرکت خود آگاه نکرد. همچنین برخی از تجار که منافعی در رژیم صهیونیستی داشتند، در فعالیت های شرکت لیبرمن مشارکت داشتند.

یهودا فاینشتاین دادستان کل و مشاور حقوقی دولت رژیم صهیونیستی روز سیزدهم آوریل اعلام کرد که لیبرمن به دلیل چند اتهام تحت پیگرد قضایی قرار خواهد گرفت.

اتهامات وارده به لیبرمن پولشویی، رشوه دهی، سوء استفاده از اعتماد و موارد مختلف جعل و تقلب است. مجازات پولشویی در اسرائیل ده سال حبس است.

دادستان کل اسرائیل تا چند ماه آینده بر اساس اظهارات لیبرمن لایحه اتهامات وی را آماده خواهد کرد.

لیبرمن اعلام کرده در صورت متهم شدن از سمت وزارت امور خارجه استعفاء خواهد کرد.

حزب راستگرای افراطی لیبرمن، حزب " اسرائیل خانه ماست "، سومین فراکسیون بزرگ کنست است و پانزده کرسی از مجموع صد و بیست کرسی کنست را در اختیار دارد.

پليس رژیم صهیونیستی آگوست ۲۰۰۹ سال ليبرمن را به فساد، پولشويي و اخلال در روند بازجويي متهم کرد. ليبرمن در آن تاريخ به علت دريافت محرمانه دو نیم ميليون دلار از شرکت هاي جعلي و حساب هاي بانکي براي تأمين هزينه تبليغات انتخاباتي خود تحت بازجويي بود.