بزرگترین حامیان تروریسم را بشناسید!

به گزارش افکارنیوز، " لاوین جونز " روز دوشنبه در مطلبی در روزنامه گاردین نوشت: جنگ علیه تروریسم از ۱۳ سال قبل آغاز شد، ولی هیچ انسان عاقلی نتایج فعالیتها طی این مدت را موفقیت آمیز نمی داند؛ طی این مدت علاوه بر تعرض به آزادی‌های اجتماعی در همه مناطق دنیا، دخالتهای نظامی نه تنها موفق نبود بلکه فاجعه آمیز بود.

جونز نتایج مبارزه با تروریسم طی سالهای گذشته را زیر سؤال برد و گفت که بیشتر انگلیسی‌ها اکنون احساس می‌کنند که کشورشان نسبت به قبل نا امن‌تر شده است و عناصر افراطی در حال خرابکاری در سوریه و عراق هستند، و لیبی هم قربانی باندهای افراطی شده است.
این نویسنده و روزنامه نگار انگلیسی تأکید کرد که شکست جنگ علیه تروریسم نتیجه‌ای است که مشکلاتی را به همراه داشته است.

جونز اظهار داشت: بعد از افزایش سطح هشدار در انگلیس به وضعیت " خطر " و پیشنهاد قوانینی برای مبارزه با تروریسم، باید ۱۳ سال فاجعه بار گذشته را مرور کنیم.

وی خاطرنشان کرد که حلقه‌ای مفقود شده در این بین وجود دارد که همان روابط غرب با رژیم‌های استبدادی در خاورمیانه است، که نقش خباثت باری را در شدت گرفتن تروریسم و افراط گرایی بازی کرد.

جونز تأکید کرد: غرب با این رژیم‌ها که برخی از آنها " وحشی " هستند، روابط نظامی، اقتصادی و دیپلماتیک دارد.

وی افزود: درحالیکه هیچ نشانه‌ای از حمایت مالی مستقیم قطر از گروه داعش وجود ندارد، بدون شک بعضی از اعضای داخل دولت قطر در حال انجام چنین کاری هستند.

این روزنامه نگار انگلیسی خاطرنشان کرد: بر اساس سند محرمانه‌ای که هیلاری کلینتون وزیر خارجه سابق آمریکا آن را امضا و سایت ویکیلیکس هم آن را منتشر کرده است، قطر بدترین کارنامه را در همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم با آمریکا داشته است.

جونز اظهار داشت: درحالیکه غرب از قطر می‌خواهد از حمایت از تروریسم بین المللی دست بکشد، انگلیس کشور استبدادی قطر را تسلیح می‌کند و میلیونها پوند سلاح و تجهیزات نظامی به این کشور می‌فروشد.

وی در پایان گفت: عربستان سعودی ۱۰۰ میلیون دلار برای حمایت از برنامه مبارزه با تروریسم کمک کرد، ولی طبق یادداشتهای درز کرده کلینتون، عربستان سعودی بزرگترین حامی گروههای تروریستی در دنیا است.