به گزارش افکارنیوز، در این گزارش آمده است، درگزارش هایی که ماه مه گذشته منتشر شد، آمده است از چند ماه قبل در شهر رقه سوریه یک پایگاه نظامی با نام اشبال الزرقاوی " شیر بچه های(فرزندان) زرقاوی " آغاز به کار کرده است. در این پایگاه کودکان و نوجوانان برای جنگیدن آموزش می بینند.

" خالد شروف " از استرالیایی هایی لبنانی الاصل است که مدتی پیش ویدیویی از فرزند خردسالش در توئیتر منتشر شده بود. این کودک سر یکی از قربانیان داعش را به دست گرفته و پدر با افتخار او را فرزند خود معرفی می کرد. نکته دیگر در این ویدیو بلوز و شلوار تابستانه و کلاه سر این کودک بود زیرا تصاویر به گونه ای بود که نشان می داد این کودک در حال تفریح است.

پدر این کودک که به همراه زن و فرزندش از شهر سیدنی استرالیا و با هدف کمک به داعش وارد عراق و سوریه شده است، در این ویدیو محل فلیمبرداری را شهر رقه سوریه معرفی می کند.

در تصویر دیگری نیز این مرد در کنار دو فرزند دیگرش که هیچکدام بیش از هشت سال از عمرشان نگذشته است دیده می شود در شرایطی که پرچم داعش در پشت سر آنها دیده می شود.



داعش در شرایطی از کودکان به عنوان بمب های انتحاری و عوامل عملیات تروریستی استفاده می کند که آوریل سال گذشته جبهه النصره در سوریه را به استفاده از کودکان دردرگیری های شرق سوریه متهم کرده بود.

" ابو ماریا القحطانی " از سرکردگان جبهه النصره، از کسانی است که استفاده از کودکان را در این گروه تایید کرده است. او از معاونانش خواسته بود نوجوانان زیر ۱۶ سال را جذب کنند زیرا این قشر هر چیزی را که از آنان خواسته شود انجام می دهند. حتی جبهه النصره فرماندهی نیروهای خود در شهر " رز " در استان دیر الزور سوریه را به فردی سپرده است که بیش از ۱۴ سال سن ندارد.

وزارت حقوق بشر عراق هشتم اوت فاش ساخت داعش نوجوانان بالای ۱۲ سال را برای انجام عملیات انتحاری در استان الانبار جذب می کند و حتی این کودکان از طریق واسطه هایی با قیمت ۵۰۰ دلار تا ۳۰۰۰ دلار به واحدهایی از داعش فروخته می شوند. جذب این نوجوانان نیز از طریق جوانانی است که برای انجام این کار پول های قابل توجهی از عناصر داعش می گیرند.

این نوجوانان پس از جذب، رای شستشوی مغزی در کلاسهایی شرکت می کنند که در آنها آموزه های تکفیری ترویج می شود. این نوجوانان قبل از اعزام به عملیات تروریستی و انتحاری، با قرص های روانگردان تغذیه می شوند.

داعش همچنین کودکانی را به گروگان می گیرد و پس از آن، آنان را وادار می کند تا به عملیات انتحاری تن دهند.

این گروه در ۲۹ مه گذشته ۱۴۰ کودک و نوجوان کرد را که پس از امتحانات سال تحصیلی از شهر حلب با اتوبوس به روستای عین العرب در سوریه باز می گشتند به گروگان گرفت. یکی از این افراد محمد با ۱۵ سال سن است که مجبور شد به صف داعش بپیوندد.

محمد می گوید: " ما را تهدید می کردند اگر در اندیشه فرار باشیم سرمان را از بدنمان جدا می کنند. آنان ما را در گروههای ۱۷ نفره تقسیم کردند. ما از زمان نماز صبح مجبور بودیم در کلاس شیوخ داعش شرکت کنیم و آموزه های شریعت را بیاموزیم. شبها نیز به مدت پنج ساعت شیوه جنگیدن و انجام عملیات انتحاری را به ما آموزش می دادند. "

یا آنکه دیده بان حقوق بشر به نقل از یک پزشک می گوید: " کودکی را معاینه کرده ام که عمر او از ۱۲ سال بیشتر نبود، او عضوی از داعش بود و وظیفه اش تازیانه زدن به افرادی بود که از طرف داعش محکوم می شدند. "

در این گزارش به نقل از یکی از اعضای سابق گروههای ستیزه جو، شکل گیری گروه تروریستی داعش در چارچوب طرح آمریکایی - صهیونیستی برای تجزیه کشورهای خاورمیانه دانسته شد و آمده است: " نبیل نعیم در گفتگو با تلویزیون " اون تی وی " گفته است چند دستگاه اطلاعاتی وابسته به بیگانگان در زمینه تامین نیروی انسانی داعش فعالند. بهترین راهبرد برای پایان دادن به عمر این گروه، قرار گرفتن ارتش منظم در برابر آن است. "

نبیل نعیم می گوید:"این گروه برای انجام عملیات انتحاری و تروریستی، از کودکان و نوجوانان استفاده می کند و برای جذب این نیروها نیز اندیشه هایش را از طریق شبکه ماهواره ای طیور الجنه( پرنده های بهشتی)" ترویج می دهد.