به گزارش افکارنیوز، فهمی هویدی تحلیل‌گر در مقاله‌ای که در فلسطین آنلاین منتشر شد، نوشت بعد از پنجاه روز برای اولین بار اجساد شهدا از خیابان‌های غزه جمع‌آوری شد و نشانه‌های شادی و خوشحالی برچهره نوار غزه نمایان گشت. اهالی غزه به خاطر پایداری خود و شجاعت جوانانی که دشمن را تحقیر کرده و غرورش را زیر پا گذاشتند، خوشحالی کردند و برای اولین‌بار ترس را به داخل جامعه صهیونیستی منتقل کردند تا رهبران آن سردرگم و آشفته شوند.

بعد از این جنگ طولانی مقبولیت دولت نتانیاهو به شدت کاهش یافت و نظرسنجی‌های شبکه دو تلویزیون رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که هشتاد درصد جامعه صهیونیستی از عملکرد کابینه نتانیاهو ناراضی هستند و ۹۰ درصد نیز از توافق آتش‌بس رضایت ندارند، این همه ماجرا نیست گزارش‌های مطبوعاتی نشان می‌دهد که نیمی از اعضای کابینه امنیتی مخالف این توافق هستند چرا که اکثر اعضای این کابینه این سوال را مطرح می‌کنند که چگونه ممکن است بعد از ۵۰ روز جنگ مجبور به پذیرش واقعیتی شویم که با آن مخالف بودیم؟!

در همین حال امنون ابرامویچ تحلیلگر سیاسی شبکه دو اسرائیل گفت؛ این جنگ چشم‌های بسیاری را بر واقعیت‌های جدید گشود و سوالاتی را از این قبیل مطرح کرد؛ اگر تهدیدات رژیم عبری در مورد ایران واقعی باشد، در صورتی که مجبور به جنگ همزمان در دو جبهه غزه و لبنان شود، در این صورت شرایط چگونه خواهد بود؟! سپس نتانیاهو و یعالون به عنوان صاحبان این نظریه که مسئله فلسطین غیر قابل حل است بعد از شکست نظریه مدیریت جنگ، چگونه رفتار خواهند کرد؟! اسرائیل که شعار مخالفت با مذاکره در شرایط جنگ را سر می‌داد، چگونه مجبور شد در شرایط جنگ برای آتش‌بس مذاکره‌ کند؟ آیا تنها دستاورد نتانیاهو این نبود که توانست جنگ فرسایشی که مقاومت فلسطین توانسته بود با شایستگی‌های نظامی وی را به سمت آن بکشاند، متوقف سازد؟

رسانههای صهیونیستی میگویند ۷۰ درصد ساکنان مناطق اشغالی در جنوب فلسطین به فکر مهاجرت افتادهاند.