فرار سرکرده های داعش به خارج از عراق

به گزارش افکارنیوز، یک منبع امنیتی در استان صلاح الدین از آزادی سازی روستای المعجون در شرق الضلوعیه در هشتاد کیلومتری جنوب تکریت از لوثتروریست های داعش خبر داد.

بر اثر انفجار منزل بمبگذاری شده هنگام بازرسی نیروهای امنیتی در این روستا یک سرباز کشته و دو نفر دیگر زخمی شدند.

صباح کرحوت رئیس شورای استان الانبار اعلام کرد: بر اساس گزارش های رسیده برخی از سرکرده های داعش به خارج از مرزهای عراق به ویژه به سوریه رفته اند. علت این موضوع متحمل شدن ضربات کوبنده از سوی نیروهای امنیتی و نیروهای هوایی است.

وی افزود: نیروهای امنیتی و با همکاری نیروهای عشایری مناطق مختلفی را در الانبار آزاد و خسارات زیادی را به تروریستها وارد کردند.

کرحوت بیان کرد: داوطلب شدن در گارد ملی ضربه ای کوبنده به تهدیدات ضد استان از داخل و خارج است.

این درحالی است که عدی الخدران فرماندار منطقه خالص در استان دیالی اعلام کرد: بیش از پنجاه درصد از تروریستهای داعش در حوض العظیم در ۶۰ کیلومتری شمال بعقوبه را قبل از شکست و گریختن آنها از منطقه بازداشت شدگانی که طی سالهای اخیر آزاد شده اند تشکیل می دهند.

وی افزود: بعثی ها، فداییان صدام و دستگاههای امنیتی منحل شده توان گروهک تروریستی داعش را افزایش داده اند. دستگاههای امنیتی در حال حاضر در حال جمع آوری اسامی برای تحت تعقیب قرار دادن آنها هستند. آنها خطری برای امنیت ملی هستند.

از سوی دیگر رائد ابراهیم الجبوری استاندار صلاح الدین اعلام کرد: همه دست اندرکاران باید سریعا در راستای احداثپل شناور به الضلوعیه ظرف ۲۴ ساعت اقدام کنند.

این درخواست پس از آن صورت می گیرد که یک تروریست انتحاری داعشی که قایق بمبگذاری شده ای را هدایت می کرد پل ارتباطی به الضلوعیه را منفجر کرد.

وی افزود: ما بر ضرورت ارائه خدمات بهداشتی،غذایی و نظامی به ساکنان الضلوعیه تاکید کرده ایم.