معاون وزیر امورخارجه: ایران تحت فرمان آمریکا با داعش نخواهد جنگید
گروه بین الملل -

حسین امیرعبداللهیان، معاون وزیر امور خارجه ایران در گفتگو با المانیتور گفت که کشورش اولین کشور کمک کننده به عراق در جنگ علیه ترور بوده است.

به گزارشافکارنیوز؛ وی افزود: چیزی که برای ما مهم است، جنگ و نبرد واقعی با تروریسم در منطقه و سراسر جهان است. ما به کمک به سوریه و عراق در مبارزاتشان ادامه می دهیم و علاقه ای به شرکت در کنفرانس های خودنمایی مدعی با مبارزه با تروریسم نداریم.

همچنین یکی دیگر از مقامات ایرانی در گفتگو با المانیتور می گوید: ایالات متحده آمریکا برای حمله علیه داعش استراتژی دارد ولی هنوز نمی داند که می خواهد از نیروی زمینی در این جنگ استفاده کند یا خیر.

این مقام ایرانی که نخواست نامش فاش شود افزوده است: آمریکا می خواهد در عراق ارتش تشکیل دهد و مبارزان سوری را آموزش دهد و سپس تصمیم بگیرد که آیا جنگ را از درون سوریه آغاز کند یا خیر اما ایران در این نبرد به متحدانش کمک کرده است، استراتژی بسیار روشنی دارد و می دانیم که در آخر برنده این نبرد خواهیم شد.

آنطور که مقامات ایرانی در گفتگو با المانیتور تاکید کرده اند، داعش خطر فاجعه بار منطقه است. این مقام ناشناس می گوید: داعش هرروز قوتی تر از قبل می شود. رهبری آمریکا بدان معناست که زمانی که ایالات متحده آمریکا برای حمله آماده می شود، داعش نیز قدرت کافی برای تحمیل شرایط خود به دشمنانش را دارد. بنابراین ممکن است کار را به مذاکره کشانده و هرآنچه که می خواهد به دست آورد.

وی ادامه می دهد: ایران به آمریکا اعتماد ندارد. این را قبلا رهبر ما گفته بود و الان تمام فرماندهان و مسئولان رده بالا آن را قبول دارند. آمریکا نمی تواند متحد ایران باشد و ایران هم تحت فرمان آمریکا مبارزه نمی کند. ما به مبارزه به راه خودمان ادامه می دهیم.