چرخش مواضع القاعده به نفع داعش

به گزارش افکارنیوز، پس از موافقت چندین کشور جهان برای پیوستن به ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا، گزارش های متعددی درباره مخفی شدن اعضای این گروه تروریستی در پناهگاه های امن منتشر شده و برخی رسانه های نیز اعلام می کنند که داعش این روزها بیشتر تبدیل به یک گروه زیر زمینی شده است.

اما در میان تلاش های آمریکا برای ایجاد ائتلاف بین المللی علیه داعش، القاعده بیانیه ای را منتشر کرده و از تمامی گروه های تروریستی حاضر در عراق و سوریه خواسته تا اختلافات خود را کنار بگذارند و با یکدیگر متحد شده و به کمک داعش بپردازند.

القاعده در حالی این بیانیه را صادر کرده که گروه داعش از آغاز فعالیت های خود در سوریه با القاعده وارد تنش شد و درگیری های خونین زیادی میان شاخه های مختلف القاعده از جمله جبهه النصره، با داعش درگرفت.

در بخشی از بیانیه القاعده که بصورت آنلاین منتشر شده آمده است: بهتر است اختلافات خود را کنار گذاشته و همگی قلم ها و شمشیرهایمان را علیه متجاوز اصلی یعنی آمریکا و ائتلاف غیر قانونی آن به کار بگیریم.

این وضعیت در حالی است که پیشتر "ایمن الظواهیری" رهبری شماره یک القاعده، در پیام های متعددی از نیروهای القاعده خواسته بود تا تمامی ارتباطات خود را با داعش قطع کنند.