هلاکت سرکرده ارشد نظامی داعش

به گزارش افکارنیوز، شاهدان عینی اعلام کردند: گروهک داعش شروع به انتقال مراکز نظامی خود از خارج شهر موصل و از ادارات دولتی به منازل آوارگانی که اموال آنها را به عنوان غنایم جنگی گرفته است خبر دادند.

این شاهدان بیان کردند: این منابع متعلق به مسیحیان، ترکمن ها، شیعیان وایزدی هاست. ساکنان موصل که در نزدیکی مراکز داعش قرار دارند از بیم حملات هوایی منازل خود را ترک کرده اند.

یک منبع امنیتی در الانبار اعلام کرد: نیروهای امنیتی به منطقه الضابطیه در شمال شرق ناحیه الکرمه از توابع فلوجه وارد شده اند. نیروهای ارتش با حمایت نیروهای مردمی در منطقه سبع البور عملیات نظامی آغاز کردند که نیروی هوایی نیز از آنها حمایت کرد. این نیروها با عبور از رودخانه دجله به منطقه الضابطیه رسیدند و آن را از لوثداعش پاکسازی کردند و تلفات وخسارات زیادی به تروریست های داعش وارد کردند و تعداد زیادی از داعشی ها مجبور به فرار شدند.

در منطقه السجر در شمال فلوجه نیز نیروهای امنیتی حمله تروریست های داعش را دفع کردند و آنها را مجبور به فرار کردند.

در اواخر شب گذشته فرماندهی عملیات سامراء با هماهنگی نیروی هوایی ضربات کوبنده ای به مراکز داعش در فرودگاه الضلوعیه و کارخانه الطابوق در شمال الضلوعیه در هشتاد کیلومتری جنوب تکریت وارد کردند که بر اثر این حملات ۲۶ تروریست داعش به هلاکت رسید که در میان کشته شدگان ناصر الامونه مسئول جنایت اسپایکر مشاهده می شود.

همزمان وسام الحردان رئیس کنگره بیداری عراق اعلام کرد: تروریست های وابسته به دولت اسلامی عراق و شام ۵۰ افسر رژیم سابق را به علت نافرمانی از داعش ربودند و به زندانی در منطقه الصناعیه در شرق فلوجه منتقل کردند.

این درحالی است که روز گذشته نیز بیست غیر نظامی در یکی از روستاهای شمالی موصل از سوی داعش ربوده شده بودند. در ادامه اقدامات خرابکارانه داعش آنها به قلعه تکریت معروف به قلعه صلاح الدین ایوبی را تخریب کردند.

از سوی دیگر رائد ابراهیم الجبوری استاندار صلاح الدین از توافق با هادی العامری دبیر کل سازمان بدر برای اعزام نیروهای مردمی بیشتر به الضلوعیه خبر داد و افزود: بیش از ۴۰۰۰ جنگجو از ساکنان استان صلاح الدین منتظر موافقت برای انتخاب در نیروهای امنیتی برای مشارکت در آزاد سازی تکریت و بقیه مناطق صلاح الدین هستند.

وی افزود: الضلوعیه با ایستادگی در برابر داعش این پیام را به جامعه جهانی ابلاغ کرد که عراق یکپارچه است. دولت مرکزی باید نیروها وتجهیزات بیشتری به الضلوعیه اعزام کند.

در همین حال منابع کُردی از هلاکت ابوعبدالله موسوم به یاسین علی سلیمان شلالش سرکرده نظامی ارشد داعش در نینوا خبر دادند و افزودند: وی متولد ۱۹۷۴ و فارغ التحصیل رشته ادبیات عرب است که در سال ۲۰۰۳ به گروه موسوم به توحید و جهاد ملحق شد و با نام حجی طارق مشهور شد.

وی در سال ۲۰۰۶ با القاعده بیعت کرد و از نزدیکان مصعب الزرقاوی بود. وی از عاملان انفجار وزارت امور محلی در اقلیم کردستان در شهر اربیل در تاریخ ۹/۵ / ۲۰۰۷ بود. وی از سوی آمریکایی ها بازداشت و به نیروهای عراقی تحویل داده شد و پس از صدور حکم اعدام به زندان ابوغریب منتقل شد.

در سال ۲۰۱۳ موفق به فرار از این زندان شد و به تروریست های سوری پیوست و در همان سال به داعش ملحق شد و با نام ابوعبدالله معروف گشت و امور نظامی کل نینوا به وی سرپرده شد.طی ماه های گذشته عملیات نظامی در مرزهای نینوا را اداره می کرد. وی مسئول ربودن زنان ایزدی و مخفی کردن آنهاست.این سرکرده داعش در جریان آزاد سازی روستای حسن شام به هلاکت رسید.