ادعای عجیب مقام عربستانی

به گزارش افکارنیوز، شیخ " عبداللطیف آل الشیخ " رئیس کل هیات امر به معروف و نهی از منکر عربستان، در اعترافی کم سابقه گفت: همه ما گناهکار هستیم و ادعای عصمت نداریم و به اشتباه اذعان می کنیم و راضی نمی شویم که به کسی ظلم کنیم و ظلم به خودمان را نیز نمی پذیریم.

وی درباره عملکرد این هیات در موسم حج به ویژه در خصوص زیارتگاه های معروف اسلامی و جلوگیری از حضور حجاج در این مکان ها، مدعی شد: کسی را از زیارت مکان های اسلامی و تاریخی در مکه مکرمه و مدینه منوره منع نکرده ایم بلکه برعکس از حجاج در آنجا و سایر مکان ها با " آب خنک " استقبال می کنیم.

آل الشیخ، مدعی شد: هنوز هم اتهاماتی علیه ما مطرح است که این اتهامات صحت ندارد؛ ما برای آگاهی بخشی و شرح اعتقادات غلط در آنجا حضور داریم.

وی در ادامه افزود: نقش ما این است که حجاج بدانند حضور در این مکان ها از مناسک حج نیست و در سالهای گذشته حدود ۸۰ درصد از آن ها با ما همکاری کرده اند؛ اعضای این شورا در حج در مساله مذاهب مختلف دخالت نمی کنند.

این در حالی است که بسیاری از اماکن تاریخی و مذهبی و مساجد در حومه مکه و مدینه، به دست دولت سعودی تخریب و تغییر کاربری داده شده و شمار زیادی از اماکنی هم که تاکنون از تخریب به دور مانده، عملا مسدود است و امکان ورود زائران به آنها وجود ندارد.