وزیر خارجه انگلیس: ما نمی توانیم کوبانی را نجات دهیم
گروه بین الملل -

فیلیپ هاموند، وزیر امورخارجه بریتانیا در مصاحبه با رادیو ۴ بی بی سی اعتراف کرد که تمرکز نیروهای ائتلاف بر حمله هوایی به این معناست که در آن حملات چیزی وجود ندارد که بتواند یک تفاوت اساسی را در نبرد کوبانی ایجاد کند و کوبانی می تواند تحت تصرف داعش درآید.

به گزارشافکارنیوزبه نقل از دیلی میل؛ او به رادیو ۴ بی بی سی گفت: «ایالات متحده آمریکا تعداد حملات هوایی را برای کمک به مردمی که از کوبانی دفاع می کنند، افزایش داده است اما موقعیت بر روی زمین بسیار دشوار است. ما هیچگاه پیش بینی نمی کردیم جنگ هوایی نیروهای ائتلاف در کوتاه مدت به یک جریان تبدیل شود. ما باید توان نظامی داعش را کاهش دهیم که این موضوع یک شبه اتفاق نمی افتد.»

وی افزود: «من نمی خواهم بگویم که همه چیز برای نیروهای ائتلاف برای ایجاد یک تفاوت اساسی در روی زمین آماده است؛ در یک وضعیت تاکتیکی که اطراف کوبانی با آن مواجه است.»

هاموند تاکید کرد: «شواهد نشان می دهد کوبانی می تواند سقوط کند. آمریکایی ها برای کوبانی هرآنچه در توان داشتند با افزایش تعداد حملات هوایی نیروهای ائتلاف نشان دادند. اما این یک مبارزه طولانی برای مقابله با یک ایدئولوژی مسموم و سازمانی با قابلیت های نظامی بسیار مهم است. گرچه ما با اعتماد به نفس می توانیم بگوییم که برنده این نبرد استراتژیک خواهیم بود اما با اعتماد به نفس نمی توانیم بگوییم که برنده تاکتیک های ویژه این نبرد خواهیم شد.»