به گزارش افکارنیوز، رهبران کره شمالی و کره جنوبی در دیداری محرمانه به گفتگو در خصوص مجادلات مرزی اخیر پرداختند.

این دو کشور همسایه چهارشنبه(امروز) در دیداری به بررسی تنش¬های پیش آمده در مرز دو کشور پرداختند.

مقامات نظامی دو کشور در روستای «پانمونجوم» که میان دو کره قرار دارد با یکدیگر ملاقات کردند.

وزیر دفاع کره جنوبی تا کنون از تایید برگزاری این جلسه امتناع کرده است.

کره شمالی اخیرا به اقدام چند گروه خصوصی کره جنوبی برای ارسال بالن‌هایی حاوی پیام‌های منتقدانه به عملکرد «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی به سوی این کشور به شدت معترض شده است.

کره جنوبی نیز در پاسخ به اعتراضات کره شمالی اعلام کرده است که طبق قوانین داخلی، دولت اجازه ممانعت از اقدامات گروه‌های خصوصی را ندارد اگر چه همه تلاش خود را کرده است تا آنها را از این اقدام باز دارد.

هفته گذشته نیز پس از آن که یک نفتکش کره شمالی بدون مجوز وارد مرز آبی کره جنوبی شد، دو کشور به سوی یکدیگر چند توپ شلیک کردند. پیونگ‌یانگ مرز آبی مستقر شده طی جنگ کره را قبول ندارد و همواره از پذیرش آن سر باز زده است.

در چهارم اکتبر کره شمالی با اعزام نماینده خود به کره جنوبی، ‌ آمادگی خود برای از سرگیری مذاکراتی که در ماه فوریه به حالت تعلیق در آمده بود را اعلام کرد.

اختلافات دو کره سابقه دیرینهای دارد. کره شمالی همواره با انتقاد از کره جنوبی همکاری نظامی این کشور با آمریکا و مانورهای نظامی مشترک آنها را تهدیدی علیه امنیت ملی خود میخواند. در مقابل کره جنوبی نیز مدعی است که برخورداری کره شمالی از تسلیحات هستهای و موشکهای کروز میتواند امنیت این کشور را در معرض خطر قرار دهد. کره جنوبی و آمریکا با یکدیگر قرارداد امنیتی دارند.