به گزارش افکارنیوز، وزیر امور خارجه آمریکا بدون اشاره به نقش واشنگتن در تکوین گروه‌های تروریستی نظیر داعش، با انتقاد شدید از عملکرد نیروهای داعش در خصوص فروش زنان و دختران ایزدی به عنوان کنیز، عملکرد آنها را شنیع خواند.

بنا بر گزارش خبرگزاری فرانسه شبه نظامیان گروه تروریستی داعش اعلام کرده‌اند که زنان و کودکان ایزدی ربوده شده را میان مبارزان خود تقسیم کرده اند.

جان کری عملکرد داعش را نفرت‌انگیز خوانده و تصریح کرده است که داعش نماینده دین اسلام نیست.

وزیر امور خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده است که: «گروه تروریستی داعش هم اکنون به سرقت، برده‌داری، تجاوز، ازدواج اجباری و فروش زنان و دخترانی که برخی تنها ۱۲ سال سن دارند، افتخار می‌کند. داعش عملکرد زننده خود را در مقابل این زنان و دختران با توسل به مذهب توجیه می‌کند.» وی در ادامه تاکید می‌کند که توجیه داعش کاملا اشتباه است و مذهب اسلام هرگز چنین اجازه‌ای به پیروان خود نمی‌دهد.

جان کری در بخشی دیگر از این بیانیه داعش را نشان دهنده بدترین نوع انسان در تاریخ بشریت خوانده است.

با هجوم نیروهای داعش به شمال عراق هزاران ایزدی ساکن در این سرزمینها به کوهستانهای اطراف پناه آوردند. هجوم داعش به شمال عراق دستاویزی برای حملات هوایی آمریکا به شمال عراق شد. پس از این حملات اوباما اعلام کرد که قصد دارد ضمن تشدید حملات در شمال عراق، به مواضع داعش در سوریه نیز حمله کند و ائتلاف بینالمللی برای مبارزه با داعش تشکیل بدهد. با این وجود تشکیل ائتلاف بینالمللی و حملات هوایی آمریکا تا کنون دستاورد چندانی نداشته و نتوانسته منجر به بهبود شرایط آورارگان سوری و عراقی شود.