به گزارش افکارنیوز، بر اساس آمار شبه رسمی برخی از کشورهای اروپایی، شمار عناصر گروه تروریستی داعش، به ویژه پس از کنترل آن بر شهر های موصل، رقه و دیرالزور به سرعت در حال افزایش است.

پایگاه آمریکایی " Daily Paul " که در امور امنیتی فعالیت می کند، شمار عناصر داعش به جز اتباع سوریه و عراق را ۱۵ هزار نفر اعلام کرده است، که از نقاط مختلف جهان از جمله کشورهای اروپایی به این گروه ملحق شده اند، اما شمار واقعی آنها بیشتر از این است.

بر اساس آمار کشورهای غربی، اتباع عربستان سعودی بیشترین عناصر این گروه را تشکیل می دهند، به گونه ای که شمار آنها بیش از ۷ هزار نفر است.

پس از آن، اتباع کشورهای تونس با ۵ هزار نفر، اردن با حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر بیشترین عناصر این گروه تروریستی را تشکیل می دهند.

همچنین، دستکم ۳ هزار نفر از عناصر این گروه نیز از کشورهای اروپایی هستند به صورتیکه فقط از انگلیس هزار نفر عضو این گروه تروریستی هستند.

همچنین، ۲۰ نفر از فلسطینی های ساکن اراضی اشغالی سال ۱۹۴۸ نیز از اعضای این گروه تروریستی هستند.

مسأله قابل توجه در این گزارشها این است که طی ۶ ماه گذشته، شمار اتباع لبنانی عضو داعش از ۵۰۰ نفر به ۱۵۰۰ نفر افزایش یافته است.

به نوشته روزنامه اینترنتی رای الیوم، اتباع عربستان سعودی خشن ترین افراد داعش هستند و بیشترین حملات انتحاری را انجام می دهند.