به گزارش افکارنیوز، شبکه خبری المنار افزود: خانواده شیخ النمر با رد «حکم سیاسی خطرناک و بسیار تعجب برانگیز» امروز(چهارشنبه) دادگاه جنایی عربستان علیه وی که براساس «ادعاهای واهی و نادرست» صادر شده است، از دادگاه تجدید نظرخواستار لغو کامل این حکم شده است.

دادگاه جنایی عربستان سعودی آیت الله النمر را به اتهام محاربه ضد نظام سعودی به اعدام محکوم کرده که گفته شده شده است حکمی بدوی و قابل تجدید نظر است.

خانواده آیت النمر از خیران، علما، اهالی فرهنگ، سیاستمداران، متکفران و نویسندگان خواسته است تا براساس اصل «مخالفت با ظالم و دفاع از مظلوم و احساس مسوولیت شرعی و قانونی» از روش های مشروع و وسایل قانونی، نارضایتی و رد این حکم و احکام اعدام دیگر را که اخیرا علیه فعالان عربستانی صادر شده است و می تواند تبعات منفی داشته باشد، اعلام کنند.

خانواده آیت الله النمر خطاب به قضات دادگاه های عربستان و با یادآوری اصل «برائت» خواستار مطالعه دقیق یادداشت دفاعیه آیت الله النمر و نادیده گرفتن دیکته های فضای خارج دادگاه شد.

خانواده شیخ النمر با اشاره به این عبارت معروف وی «صدای غرش شیر کلمه حق در رویارویی با صدای غرش گلوله قوی تر است» خواستار اهتمام به روش های مسالمت آمیزو مخالفت های وی با خشونت و استفاده از سلاح حتی پرتاب سنگ در مواجهه با گلوله شد.

خانواده این عالم برجسته عربستانی تاکید کرده است که در کیفرخواست دادستان عمومی عربستان حتی یک دلیل قانع کننده و منصفانه ای برای محکومیت آیت الله النمر وجود ندارد.