وعده پسر بوتو درباره داعش

به گزارش افکارنیوز، آسوشیتدپرس از تعهد " بیلاوال بوتو زرداری " پسر آصف علی زرداری رئیس جمهوری سابق و بی نظیر بوتو نخست‌ وزیر فقید پاکستان برای مقابله با افراط‌ گرایی و شبه نظامیان و ورود داعش به پاکستان خبر داد که قرار است رهبری حزب پدرش را برعهده بگیرد.

وی در جریان یک راهپیمایی گسترده در کراچی ضمن محکوم کردن اقدامات طالبان پاکستان و دیگر شبه نظامیان از جمله داعش در عراق و سوریه و ابراز نگرانی درباره افزایش خشونت‌ فرقه‌ گرایی تاکید کرد که نیروهای داخی و خارجی با یکدیگر متحد شده تا از پاکستان، عراق و سوریه ای دیگر ایجاد کنند، اما دشمنان بازنده هستند.

این اظهارات درحالیست که عمران خان رهبر تحریک انصاف پاکستان در جمع هوادارانش در اسلام آباد با تاکید بر لزوم اعلام لیست دارایی های بیلاوال بوتو در صورت رهبری حزب مردم پاکستان به انتقاد از راهپیمایی سیاسی رهبر حزب مردم پاکستان پرداخت.

عمران خان با تاکید بر لزوم اعلام دارایی های خارجی آصف علی زرداری رئیس جمهوری سابق پاکستان اعلام کرد که بیلاوال بوتو زرداری تنها در این صورت حسن نیت و صداقتش را نشان می دهد.

خبر دیگر اینکه دفتر روزنامه‌ نگاری تحقیقی مستقر در انگلیس در گزارشی از کشته شدن تنها ۸۴ عضو القاعده از دو هزار و ۳۷۹ نفری خبر داد که در حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا از ابتدای ۲۰۰۴ تاکنون در پاکستان جان خود را از دست دادند.

حملات آمریکا به خاک پاکستان درحالیست که اسلام آباد این حملات را ناقض تمامیت ارضی خود می داند و بارها بر لزوم توقف چنین حملاتی تاکید کرده است. ایالات متحده نیز در واکنش به درخواست های مکرر پاکستان برای توقف پهپادها ادعا کرده است که در جریان این حملات تنها شبه نظامیان کشته می شوند نه غیرنظامیان.

گفتنی است در جریان حملات هوایی آمریکا به پاکستان تا کنون صدها غیرنظامی کشته و دهها خانه ویران شده که این امر انتقادهای زیادی را متوجه واشنگتن کرده است.