ترکیه بخشی از مشکل منطقه است

به گزارش افکارنیوز، " الیانا راس لی تنین " نماینده جمهوری خواه فلوریدا در کنگره آمریکا، گفت: ترکیه بخشی از مشکل و نه راه حل آن بوده است؛ مسایل داخلی ترکیه مانعی بر سر تلاشهای صورت گرفته برای مبارزه با داعش بود.

این اظهارات یک روز پس از آن صورت گرفت که ترکیه اعلام کرد که آنکارا سیاست خود در قبال بحران منطقه را تغییر داده و به مبارزان کرد عراقی اجازه عبور از طریق ترکیه به سوریه برای مبارزه با داعش در شهر مرزی عین العرب(کوبانی) را می دهد.

ترکیه در ارائه هر نوع کمک به مردم عین العرب که یک ماه است درمحاصره عناصر گروهک تروریستی قرار دارند، مردد بوده و حتی از کمک های دیگر کشورها از مرزهای خود به این شهر جلوگیری کرده است.

خبر دیگر آنکه وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده که هیچ دلیل و مدرکی وجود ندارد که(گروهک تروریستی) داعش بر چند هواپیماهای جنگی سوریه مسلط شده و یا اینکه توان استفاده از آنها را دارد.

ژنرال " جان کربی " سخنگوی پنتاگون گفته است: هیچ دلیلی نداریم که عناصر داعش هواپیمای جنگی در اختیار دارند و یا اینکه می توانند از این هواپیماها استفاده کنند؛ همچنین هیچ دلیل و نشانه ای وجود ندارد که داعش نیروی دفاع هوایی و یا در زمان حاضر توانمندی ضد هوایی در اختیار داشته باشد.

مرکز نظارت بر حقوق بشر سوریه هفته گذشته در گزارشی اعلام کرد که عناصر تروریستی داعش ۳ جنگنده از جمله یک جنگنده از نوع میگ ۲۱ و میگ ۲۳ ارتش سوریه را به غنیمت گرفته و در کنترل خود دارند و خلبانهای این گروهک تروریستی، شماری از عناصر این گروهک را در پایگاه هوایی الجراج در شرق حلب در سوریه آموزش می دهند.

به ادعای این مرکز، عناصر داعش، این جنگنده ها را از فرودگاه های نظامی در حلب و رقه به غنیمت گرفته اند؛ شاهدان عینی نیز تاکید کرده اند که جنگنده ای را دیده اند که از پایگاه الجراح به پرواز درآمده و در ارتفاعی کم در حال پرواز بود.

پایگاه هوایی الجراح چند ماه است که به تصرف گروهک تروریست داعش درآمده است.