اعلام ۳ روز عزای عمومی در " الانبار "

به گزارش افکارنیوز، برقراری مقررات منع آمد و شد در سامرا، شکست طرح داعش برای غرق کردن پایتخت، برافراشته شدن پرچم عراق در بیجی، اعلام ۳ روز عزای عمومی در الانبار، ورود وزیر دفاع به «هیت» و … از جدیدترین تحولات امنیتی عراق است.

وزیر دفاع عراق وارد «هیت» شد

در پی جنایت اخیر تکفیری‌های داعش در «هیت» استان الانبار و وعده «حیدرالعبادی» نخست‌وزیر عراق به واکنش سریع به این جنایت، «خالد العبیدی» وزیر دفاع لحظاتی پیش وارد پایگاه نظامی «الاسد» در شمال هیت شد تا از نزدیک و به طور مستقیم شیوه‌های کمک به عشیره «البونمر» را که اخیرا ۲۰۰ مبارز آن به دست داعش کشته شده‌اند و ۵۰۰ خانوار از آن در محاصره قرار گرفته‌اند را بررسی کند.

اعلام ۳ روز عزای عمومی در «الانبار»

شورای استانداری «الانبار» امروز، در پی اعدام ۲۰۰ مرد عشیره سنی «البونمر» به دست داعش، در غرب شهر «الرمادی» ۳ روز عزای عمومی اعلام کرد.

پرچم عراق در «بیجی» برافراشته شد

خبرگزاری عراقی «وردنا» اعلام کرد که نیروهای امنیتی و بسیج مردمی موفق شدند از صبح امروز پرچم عراق را بر فراز دانشگاه «الفتاح» در منطقه «بیجی» در استان «صلاح‌الدین» برافراشته کنند.

بر اساس این گزارش، عملیات در بیجی از عصر دیروز(پنجشنبه) با پشتیبانی هواپیماهای ائتلاف آمریکایی ضد داعش آغاز شده است و نیروهای امنیتی عراق امروز توانستند ۹ تروریست داعش را طی درگیری‌های خونین در نزدیکی دانشگاه تکریت در صلاح‌الدین به هلاکت برسانند و در عین حال یک حمله جدید دیگر داعش علیه پالایشگاه بیجی را خنثی کنند.

منع آمد و شد در سامرا

یک مقام مسئول محلی عراق از اجرای مقررات منع آمد و شد در شهر سامرا از ساعت ۵ صبح امروز خبر داد و گفت که این مقررات در تمام مناطق این شهر به استثنای منطقه قدیمی برقرار است.

بر اساس این گزارش در منطقه قدیمی مرقد امامین عسکریین(علیهما السلام) و برخی ساختمانهای دولتی و امنیتی مهم قرار دارد و مقررات منع آمد و شد در آن، تنها تا عصر امروز(جمعه) ادامه خواهد یافت زیرا شیعیان برای زیارت به این منطقه می‌آیند.

خطر داعش به سامرا بسیار نزدیک است و این شهر از نخستین شهرهایی بود که تکفیری‌ها بر آن سیطره یافتند اما بسیار زود ناگزیر به ترک آن شدند. مرقد امامین عسکریین در سالهای ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷ هدف حمله تروریستی قرار گرفت و طی آن شمار زیادی از مردم عراق کشته شدند و اکنون نیز بیم آن می‌رود تکفیری‌ها در ایام ماه محرم بار دیگر مرتکب چنین جنایاتی شوند.

فرماندهی عملیات بغداد: داعش قصد غرق کردن بغداد را داشت

سرلشگر ستاد عبدالامیر الشمری فرماندهی عملیات بغداد از شکست طرح تکفیریها و تروریستی برای غرق کردن بغداد در آبهای سد سامرا خبر داد و طی کنفرانس خبری روز گذشتهاش در بغداد گفت: تروریستهای داعش قصد داشتند در فصل زمستان و پس از بارشهای متمادی که آب رود دجله فراوان میشود، یک منفذ در سد سامرا ایجاد کنند و از این راه بغداد را با سیل شدید مواجه سازند. اما زمانی که فرماندهی عملیات بغداد در حال پاکسازی جاده الصقلاویه و پس از آن منطقه اطراف سد سامرا بود، از این نقشه خبر دار شد و آن را طی یک عملیات ویژه خنثی کرد. در این عملیات ۱۴ تکفیری کشته، ۷۳ بمب خنثی، ۷ خودروی تکفیریها نابود شد و جنگندههای ارتش طی ۳۴ نوبت در کنار هواپیماهای شناسایی ائتلاف آمریکایی ضد داعش در این منطقه عملیات انجام دهند و آن را کاملا پاکسازی کنند.