به گزارش افکارنیوز، " اسامه السعیدی " اظهار داشت: به دنبال انتشار برخی گزارش ها درخصوص جراحت شدید ابوبکر بغدادی و سپس هلاکت او، این پیام صوتی برای دست کم تکذیب خبر کشته شدن بغدادی منتشر شد؛ هرچند که ابوبکر بغدادی در این نوار زخمی شدن خود را تکذیب نکرد.

وی گفت: انتشار این پیام همچنین تلاشی برای بازسازی روحیه عناصر داعش است زیرا خبر هلاکت سرکرده آنها تاثیر گسترده ای بر روحیه عناصر این گروه تروریستی در اراضی تحت کنترل داعش در عراق و سوریه برجای می گذارد.

السعیدی اظهار داشت: این اقدام همچنین تلاش برای رساندن این پیام به کشورهایی است که از این شبکه تروریستی حمایت می کنند، و پیام صوتی ابوبکر بغدادی برای تهدید کردن این کشورها است که از حمایت از این گروه شانه خالی کرده اند و او تهدید می کند که علیه این کشورها با تمام امکانات خود حمله خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: امروز دامنه تهدیدهای داعش گسترش یافته و دامن کسانی را گرفته که پیشتر از این گروه حمایت می کردند؛ دیگر کسی از حملات این گروههای تروریستی مستثنی نیست.

السعيدي با اشاره به جنايت هاي گسترده گروه داعش عليه اقشار مختلف مردم عراق، مانند جنايت هاي اين گروه عليه عشیره بونمر در استان الانبار و ساير عشاير اهل سنت در استان كركوك گفت: داعش گروهی تروريستي است كه شهروندان شیعه و اهل سنت را هدف قرار مي دهد.