سرکرده «داعش» زنده است!

به گزارش افکارنیوز، یک منبع امنیتی عراقی در بغداد افشا کرد که «" ابو بکر البغدادی "، سرکرده گروهک تروریستی تکفیری " داعش " میان استان‌های نینوا در عراق و رقه در سوریه در تردد است و تاکنون از چندین اقدام ترور نجات یافته است که آخرین مورد آن، همانی است که رسانه‌ها از آن سخن گفته و اعلام کردند که وی در جریان آن کشته شده است، در حالی‌که وی زنده است».

این مقام مسئول عراقی در این‌باره توضیح داد که «مستنداتی در دست داریم که تاکید می‌کند، البغدادی با یک گروه امنیتی سطح بالا میان نینوا و رقه در تردد است و این گروه نقل و انتقال وی را برعهده داشته و هدایت می‌کند».

وی افزود: «این اطلاعات نشان می‌دهد که البغدادی چند هفته است که نینوا را ترک کرده و مقری برای خود در مرزهای سوریه و عراق ایجاد کرده است».

این منبع امنیتی عراقی تاکید کرد: «گروهی متخصص از تابعیت‌های سعودی و اروپایی و مصری عملیات نقل و انتقال و تحرکات ابو بکر البغدادی را زیر نظر دارد و امنیت وی را تامین می‌کند تا موقعیت و مناطق تردد وی را کسی شناسایی نکند و اینکه سرکرده داعش و گروه همراهش از هیچ دستگاه و یا وسیله ارتباطی از زمان آغاز حملات ائتلاف بین المللی علیه گروهش در عراق و سوریه استفاده نمی‌کند و در این راه و برای ارسال پیام‌هایش به گروهک‌های تروریستی تنها از رسانه‌های اینترنتی استفاده می‌کند».

منبع مذکور یادآورد شد: «البغدادی به دلیل نفوذ صورت گرفته در داعش اقدام به تغییر فرماندهان میدانی خویش که دارای تابعیت‌های عراقی هستند، کرده و به جای آنها فرماندهانی با تابعیت‌های عربی و اروپایی منصوب کرده است و پس از دریافت ضربات قدرتمند و مهلک از سوی ارتش عراق و نیروهای داوطلب مردمی در بیجی و جرف النصر و آمرلی در بیم و نگرانی بسر می‌برد».

این مقام مسئول عراقی خاطر نشان شد که «البغدادی هم اکنون با احتیاط بسیار و تنها در ساعاتی از شب و در خفای شدید از بیم حملات هوایی میان رقه و نینوا در تردد است».

این منبع امنیتی عراقی افشا کرد که گروهی از سازمان جاسوسی سیا و نیروی دریایی آمریکا هیأتی را به عراق ارسال کرده و این هیأت هم اکنون در ۳ منطقه یعنی بغداد، پایگاه نظامی اسپایکر و پایگاه نظامی عین الاسد تحرکات البغدادی را زیر نظر دارد و هواپیماهای بدون سرنشینی را برای تعقیب و پیگرد البغدادی ارسال کرده است.