بزدل خواندن نتانیاهو کار سوزان رایس بود

به گزارش افکارنیوز، یک پایگاه آمریکایی روز شنبه به دلیل «ناتوانی و عدم صلاحیت» سوزان رایس، خواستار برکناری وی از سمت مشاور امنیت ملی این کشور شد.

پایگاه «واشنگتن اگزمینر» در گزارشی تحت عنوان «رایس باید برود» خواستار برکناری و کنار گذاشتن سوزان رایس از سمت مشاور امنیت ملی آمریکا شد.

این پایگاه در گزارشی به قلم «آرتور هرمن» نوشت: «رایس به خاطر تخصص یا مهارتش در امور امنیتی یا خارجی این پست(مشاور امنیت ملی) را بدست نیاورده بلکه حمایت و وفاداری کامل او با اوباما دلیل آن بود».

«هرمن» محقق ارشد در موسسه تحقیقاتی «بنیاد هادسون» با اشاره به گزارش مجله آتلانتیک که در آن به نقل از یک مقام ارشد ناشناس کاخ سفید «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی «بزدل» خوانده شده بود، هم گفت: «حدس و گمان‌هایی وجود دارد که رایس بود که این لقب را داده است. او کسی است که به داشتن چنین دهان ول و بازی، شهرت دارد».

در ادامه گزارش با تاکید بر اینکه اعضای دیگر تیم سیاست خارجی اوباما هم ناشایسته هستند، بر لزوم تغییر «تونی بلینکن»، «بن رودز»، «دنیس مک دانف» رئیس کارکنان کاخ سفید و جان کری وزیر خارجه آمریکا تاکید می‌کند.

دو هفته قبل نیز روزنامه واشنگتنپست در گزارشی به قلم دیوید ایگناتیوس از احتمال تغییرات در کابینه آمریکا خبر داده و نوشته بود با مشخص شدن نتیجه انتخابات کنگره، امکان دارد اوباما کابینه خود را ترمیم کند. چاک هیگل وزیر دفاع نیز یکی از گزینههای جدی برکناری است.