سیاه‌پوستی که توسط پلیس آمریکا خفه شد + فیلم

به گزارش افکارنیوز، هیئت منصفه دادگاه شهر نیویورک دانیل پانتالئو افسر پلیسی را که ۱۷ جولای(۲۶ تیر) اقدام به خفه کردن اریک گارنر فرد غیرمسلح سیاه‌پوستی که مشکل تنفسی داشت، کرده بود تبرئه کرد.

بر اساس این گزارش، گارنر اوایل سال جاری میلادی در منطقه " استیشن آیلند " نیویورک هنگامی که پلیس برای بازداشت کردنش به وی حمله کرد، بر اثر خفگی جان داد.

در ویدئویی که از نحوه بازداشت مقتول منتشر شده نشان می‌دهد، افسر پلیس دستان خود را دور گردن اریک گارنر حلقه کرده و به‌شدت فشار می‌دهد و فرد سیاه‌پوست نیز فریاد می‌زند: نمی‌توانم نفس بکشم.

خانواده اریک گارنر پس از اعلام رأی هیئت منصفه در بی‌گناهی دانیل پانتالئو، ناامیدی و تأسف خود را نسبت به صدور این رأی اعلام کردند و از تظاهرات کنندگان خواستند تا آرامش خود را حفظ کنند.

مادر اریک گارنر در این باره تأکید کرد: من نمی‌دانم آنها کدام فیلم ویدئویی را تماشا کرده‌اند. بی‌شک این همان فیلمی نیست که ما نیز آن را دیده‌ایم. همسر اریک گارنر نیز در جمع معترضان گفت: من مصمم هستم که عدالت را برای همسرم به دست آورم.

اریک هولدر وزیر دادگستری آمریکا نیز تأکید کرد که وزارت دادگستری تحقیقات فدرال خود را در خصوص " نقض احتمالی حقوق شهروندی " در خصوص مرگ گارنر انجام خواهد داد.

هزاران نفر از مردم در مناطق مختلف نیویورک روز چهارشنبه تجمع کردند تا اعتراض خود را نسبت به صدور این رأی هیئت منصفه اعلام کنند. ظاهراً هیچ‌گونه خشونتی در جریان برپایی این اعتراضات مشاهده نشده است. کمیسر پلیس نیویورک در این باره تأکید کرد که حدود ۳۰ نفر در جریان این تظاهرات اعتراض آمیز بازداشت شده‌اند.

دانلود