به گزارش جهان به نقل از مديا لاين، روزنامه فرانسوي لوموند كه كشور متبوعش در تجاوز به ليبي پيشقدم بود، در مقالهاي يكي از مضحكترين اتهامات را در طول تاريخ معاصر بر ضد ايران مطرح كرد.
این روزنامه که ظاهرا دیگر هیچ اتهامی پیدا نکرده تا به ایران بزند، ایران را متهم کرد که به دیکتاتور لیبی سلاح می‌فروشد و یک ائتلاف نظامی مخفی با رژیم قذافی بنیان نهاده است.

این روزنامه فرانسوی توضیح نداد که ائتلاف با رژیم رو به مرگ قذافی که ربودن امام موسی صدر را نیز در کارنامه خود دارد، چه سودی برای ایران می‌تواند داشته باشد؟

یکی از اتهامات این روزنامه فرانسوی به ایران فروش موشک‌های زمین به زمین و زمین به هوا به لیبی است!

این اتهام به قدری مضحک است که حتی نیازی به رد کردن آن هم نیست و مخاطبان در سراسر جهان به راحتی متوجه بی‌اعتباری آن می‌شوند چرا که جمهوری اسلامی ایران در هیچ برهه‌ای از تاریخ خود از قذافی و رژیمش حمایت نکرده است. حمایت از انقلاب ملت لیبی نیز در عین مخالفت با تجاوز خارجی از ابتدا در دستور دستگاه دیپلماسی کشورمان بود.

گفته می‌شود که قذافی در حال مذاکره برای کناره‌گیری از قدرت است، هر چند که رژیم لیبی این مسئله را رد می‌کند. دیروز خبری منتشر شد مبنی بر اینکه قذافی حاضر به کناره‌گیری از قدرت است، مشروط به اینکه پسرش سیف‌الاسلام اجازه شرکت در انتخابات آتی را داشته باشد و خود وی نیز بتواند در لیبی باقی بماند.

به نظر ميرسد اتهامزني به ايران در اين برهه از زمان بخشي از پروژه تبليغاتي ضد ايراني است كه مدتهاست در رسانههاي غربي راه افتاده است. چندي پيش مقامات آمريكايي نيز ايران را بار ديگر به ارسال سلاح به عراق و افغانستان متهم كرده بودند.