از سوي ديگر احمد داود اوغلو وزير امور خارجه تركيه ضمن تاييد تماس هاي نيويورك اظهار داشت كه تركيه كماكان بر سر درخواست هاي خود مبني بر عذرخواهي رسمي رژيم صهيونيستي از تركيه و نيز پرداخت غرامت به بازماندگان شهداي كشتي مرمره آبي اصرار مي ورزد.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه زمان ترکیه، در حالی که قرار بود گزارش کمیسیون تحقیق سازمان ملل در مورد کشتار ۹ تن از فعالان صلح ترکیه‌ای توسط کماندوهای دریایی رژیم صهیونیستی در کشتی مرمره آبی امروز منتشر شود، انتشار این گزارش با تقویت احتمال سازش ترکیه و رژیم صهیونیستی در این زمینه به تعویق افتاد.

مقامات ترکیه و رژیم صهیونیستی در آستانه انتشار این گزارش روز گذشته در نیویورک گرد هم آمده و به مذاکره برای رسیدن به یک راه حل مورد توافق طرفین پرداختند.

گفته می شود سازمان ملل نیز به منظور ایجاد زمینه سازش بین ترکیه و رژیم صهیونیستی و دستیابی به توافقی که هر دو طرف را راضی کند، انتشار گزارش مذکور را به تعویق انداخته است.

از سوی دیگر احمد داود اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه ضمن تایید تماس های نیویورک اظهار داشت که ترکیه کماکان بر سر درخواست های خود مبنی بر عذرخواهی رسمی رژیم صهیونیستی از ترکیه و نیز پرداخت غرامت به بازماندگان شهدای کشتی مرمره آبی اصرار می ورزد.

این در حالی است که لیبرمن وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی طی اظهاراتی که حاکی از اختلاف نظر شدید در درون کابینه صهیونیستی بود، تاکید کرد که هرگز از ترکیه عذرخواهی نخواهند کرد، چون که این امر به منزله توهین به سربازان اسرائیلی است.

اختلاف نظر بر سر اين موضوع از آنجا ناشي ميشود كه شيمون پرز رئيس جمهور و بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي عليرغم اظهارات ليبرمن خواهان رفع تنش پيش آمده در روابط اين رژيم با تركيه هستند و گفته مي شود به نوعي حاضر به عذرخواهي نيز شده اند.