انگلیس دانشجویان خارجی را اخراج می‌کند

به گزارشافکارنیوز،ایندیپندنت اظهارکرد: ترزا می وزیر کشور انگلیس به دنبال تصویب طرحی است که بر اساس آن دانشجویان خارجی در انگلیس پس از اتمام دوران تحصیل از این کشور خارج شوند. این طرح در راستای کاهش میزان دانشجویان مهاجر به صفر انجام می‌شود.

هفته نامه ساندی تایمز نیز در گزارشی اعلام کرد دانشجویان غیر اروپایی پس از اتمام دوران تحصیل خود برای ادامه حضور در انگلیس باید برای اخذ ویزای کار اقدام کنند تا بتوانند همچنان در این کشور اقامت داشته باشند.

یکی از مقامات نزدیک به وزیر کشور انگلیس به این روزنامه انگلیسی گفت: اطمینان از اینکه مهاجران پس از اتمام مهلت ویزای خود انگلیس را ترک می‌کنند یکی از بخش‌های مهم اجرای یک سیستم مهاجرتی کارآمد است.

وزیر کشور انگلیس همچنین به دنبال تصویب طرحی برای جریمه دانشگاه‌هایی است که قادر به تضمین خروج دانشجویان فارغ‌التحصیل نیستند. یکی از جریمه‌هایی که ممکن است این دانشگاه‌ها با آن مواجه باشند محرومیت از حق حمایت مالی از دانشجویان خارجی است.

بر اساس قانون فعلی دانشجویان خارجی میتوانند درحالی که مشغول تحصیل در این کشور هستند، بدون نیاز به خروج از انگلیس برای اخذ ویزای کار اقدام کنند.