ایران و حماس بزرگترین تهدید علیه اسرائیل

به گزارشافکارنیوز،«آویگدور لیبرمن» ‌وزیر خارجه رژیم اسرائیل قبل از دیدار با همتای کره جنوبی خود گفت که سئول باید بهتر از هر کشور دیگری داشتن همسایه بد(حماس) و تهدید هسته‌ای(ایران) را درک کند.

به گزارش روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» لیبرمن طی سخنانی قبل از دیدار روز دوشنبه خود با «یون بیونگ سی» اظهار داشت که کره جنوبی به خوبی وضعیت ما را درک می‌کند زیرا در این زمینه با مشکل تهدید هسته‌ای کره شمالی مواجه است همانطوری که ما با تهدید و پیش روی هسته‌ای ایران و موشک‌پرانی‌های حماس مواجه هستیم.

بر اساس این گزارش، یون بیونگ سی روز یکشنبه از اردن عازم اسرائیل شد و قرار است طی سفر ۷ روزه خود به بخش خودگردان فلسطین و همچنین عربستان سعودی سفر نماید.

جروزالم پست همچنین در رابطه با موقعیت وخیم اسرائیل در سازمان ملل نوشت: مالزی قرار است جایگزین کره جنوبی به عنوان یکی از ۱۵ عضو غیر دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد شود و فقدان رابطه مالزی با اسرائیل ضایعه‌ای برای تل‌آویو خواهد بود.

علاوه بر مالزی، ونزوئلا که جایگزین آرژانتین در کشورهای غیر دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد میشود نیز هیچ رابطهای سیاسی با اسرائیل ندارد.