اخطار کامرون به مرکل

به گزارش افکارنیوز، «دیوید کامرون» نخست وزیر انگلیس امروز(یک‌شنبه) به اتحادیه اروپا هشدار داد از آن‌جایی که خواهان دست یابی به نخست وزیری انگلیس برای دور دوم است، آمادگی خارج کردن انگلیس از این اتحادیه را دارد.

کامرون کمی پیش از سفر مرکل به انگلیس درمصاحبه‌ای با روزنامه «ساندی میل» گفت «اگر به آن‌چه لازم است دست نیابم، دست به هر کاری می‌زنم».

کامرون طی این مصاحبه به ملاقاتش با «انگلا مرکل» صدر اعظم آلمان در هفته جاری اشاره کرد و گفت طرفین پیرامون خطوط قرمز گفت و گو خواهند کرد؛ خطوط قرمز مسایلی در سیاست ملی است کرد که باید به دولت انگلیس بازگردانده شود و تنها در آن صورت دولت کامرون حاضر خواهد بود رای به ابقا در اتحادیه اروپا دهد.

انگلیس در هفتم ماه می سال جاری میلادی شاهد برگزاری انتخابات سراسری خواهد بود که رقابتی میان احزاب سیاسی این کشور است. کامرون نخست وزیر کنونی انگلیس رهبر حزب محافظه کار است که در رقابت جدی با حزب کارگر و حزب استقلال این کشور خواهد بود. حزب استقلال(یوکیپ) خواستار خروج انگلیس از اتحادیه اروپاست و برای اولین بار در تاریخ حزبی‌اش در ماه‌های سپتامبر و نوامبر سال ۲۰۱۴ توانست دو کرسی از پارلمان انگلیس را تصاحب کند.

حزب محافظه کار انگلیس برای کسب آرای بیشتر مردم وعده برگزاری همهپرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را با سال ۲۰۱۷ در صورت پیروزی در انتخابات ۲۰۱۵ داده است. مرکل با این طرح کامرون مخالفت کرده و خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را ممکن ندانسته بود.