ادعای روزنامه سعودی: بوگدانوف جلسه سید حسن نصرالله را با عصبانیت ترک کرد
گروه بین الملل -

درحالیکه روسیه بارها بر حل سیاسی بحران سوریه و بقای حکومت اسد تاکید کرده است، برخی از منابع مدعی موضع گیری متفاوت روسیه در این زمینه شده اند.

به گزارشافکارنیوز، یکی از منابع در گفتگو با روزنامه سعودی «الوطن» مدعی شده است که روسیه برای اولین بار خواستار تشکیل یک دولت انتقالی و برگزاری انتخابات شفاف در سوریه شده است! این موضوع در سفر اخیر پوتین به ترکیه در اواخر دسامبر سال گذشته بیشتر خود را نشان داده است. به ویژه اینکه رجب طیب اردوغان در این دیدار بر لزوم برکناری بشار اسد تاکید و برکناری دولت فعلی را گام اول و پیش نیاز رسیدن به راه حل سیاسی برای بحران سوریه عنوان کرده است.

این منبع مدعی شده است که بوگدانوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه و فرستاده ویژه اسد به خاورمیانه، در خلال ملاقات با سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله، موضوع تشکیل یک دولت انتقالی را در سوریه مطرح کرده است که سید حسن نصرالله در پاسخ به وی می گوید بشار اسد خط قرمز ماست و بحث در این مورد به معنای پایان گفتگوی ماست. به دنبال این سخن سید حسن، بوگدانوف از جلسه با عصبانیت خارج می شود. بعد از این دیدار وی تاکید کرد که بحران سوریه باید در حضور سران کشورها حل و فصل شود.