بهره نتانیاهو از کشتار «شارلی ابدو»

به گزارشافکارنیوز،به دنبال حملات تروریستی هفته گذشته در پاریس که به کشتن ۱۷ نفر از جمله ۴ یهودی منجر شد، «بنیامین نتانیاهو» فرصت را مغتنم شمرده تا خشم افکار عمومی را به نفع سیاست‌های غلط خود در اراضی اشغالی ضبط کند.

از این رو، او به‌رغم بی‌میلی فرانسوی‌ها در راهپیمایی ضد تروریستی در پاریس حضور یافت و بعد از آن در کنیسه بزرگ پاریس علیه «اسلام» و تنفر اسلامگرایان از «اسرائیل» و تمدن و ارزش‌های مشترک غرب و رژیم صهیونیستی دادِ سخن داد.

زیاده‌روی‌های نتانیاهو به حدی بود که روزنامه «هاآرتص» ‌ به نقد سخنان نخست وزیر اسرائیل پرداخت و نوشت: «روزنامه‌نگاران نشریه فکاهی " شارلی ابدو " مردند زیرا از نگاه قاتلان‌شان، پیامبر اسلام را تمسخر کرده بودند و دیدگاه آنها درباره اسرائیل هیچ ربطی به کشتار بی‌رحمانه آنها نداشته است. از این رو تبدیل کردن آنها به موضوع محوری، یعنی همان کاری که بی‌بی‌(نتانیاهو) انجام می‌دهد، نه تنها احمقانه و عوام‌فریبانه است، بلکه نشان‌دهنده ناآگاهی فرد است. تقلیل دادن پیچیدگی‌های خاورمیانه و رادیکالیسم اسلامی به تنفر مسلمانان از اسرائیل، خنده‌آور است».

هاآرتص نوشت: «اگر منصف باشیم، بی‌بی(نتانیاهو) درست می‌گوید که قتل‌عام در شارلی ابدو حمله به ارزش‌های تمدن غربی است. اشتباه او جایی است که می‌گوید اسرائیل در این ارزش‌های مشترک به اندازه فرانسه و انگلیس سهیم است. تا زمانی که نتانیاهو و وابستگانش فلسطینی‌ها را زیر چکمه‌های استعمارگری اسرائیل لگدکوب می‌کنند، اسرائیل حتی شریک کامل غرب به شمار نمی‌آید. لازم است یک نفر به نخست وزیر ما یادآوری کند که استعمارگری دیگر اصل اساسی تمدن غربی نیست. البته نیازی به یادآوری نیست. از آنجائیکه نتانیاهو از حل بن‌بست با فلسطینی‌ها ناامید است، فکر می‌کند در حالی که به خاطر مسائل احساسی، حواس دیگران منحرف شده، می‌تواند با زدن حرف‌های بی‌منطق کامیاب و پیروز شود».

روز گذشته پایتخت فرانسه شاهد برگزاری تجمع بزرگی در اعتراض به حملات تروریستی هفته گذشته در شهر پاریس بود. حضور بنیامین نتانیاهو نخستوزیر رژیمصهیونیستی در این تجمع و اظهارات او که بسیاری آن را تلاشی برای سوءاستفاده از حملات مرگبار اخیر ارزیابی کردهاند، با واکنشهای منفی متعددی مواجه شده است.